Komentarze (206)
W Polsce od smogu co roku umiera przedwcześnie 50 tys. osób. "Najbardziej narażone są dzieci"
Zaloguj się
  • kaz65

    0

    Ja polecam pelet od sprawdzonego dostawcy. Dowożą pod dom, pelet bardzo dobrej jakości. Sklep PELETEO

  • dejwid2019

    Oceniono 1 raz 1

    ej ludzie chcecie sie truc to nie ma problemu ale nie utrudniajcie zycia innym, kazdy moze sobie robic co chce i bardzo dobrze... ja mam rosliny zielone w chalupie zona nakupowala a ja wolalem kupic oczyszczacz htt ps://wentsystem.com/product-pol-324-Oczyszczacz-powietrza-Daikin-MC-70-L.html moj sasiad w ogole nie ma nic kazdy robi to co chce i tyle gadania

  • anestezja

    Oceniono 1 raz 1

    WTF, Panie doktorze?! Buspasy przyczyną korków? Można mówić, kiedy się nie ma nic do powiedzenia, ale nie trzeba. Buspasy zapewniają płynną komunikację miejską, dzięki czemu mniej osób wsiada samotnie za kierownicę żeby przejechać się z Woli na Saską Kępę. Przyczyną korków są szerokie, darmowe i zapraszające do kompulsywnych samochodowych wycieczek drogi które okazały się balsamem na ludzkie lenistwo. Przykłady na całym świecie (USA, Norwegia, Szwecja, Holandia Chiny) dowodzą, że poszerzanie jezdni dla samochodów zawsze generuje jeszcze większy ruch i NIGDY nie rozwiązuje problemu korków. Jedynym skutecznym sposobem na ograniczenie korków jest podatek korkowy, czyli płatny wjazd do centrum, połączony z rozwojem infrastruktury komunikacji miejskiej – buspasów, szybkich linii autobusowych, metra i infrastruktury rowerowo-pieszej. Drodzy nałogowi kierowcy, w tym Panie Doktorze. Ogarnijcie się. Zapomnieliście, że macie ciała, mięśnie, o które moglibyście dbać wybierając rower, czy spacer łączony z podróżą autobusem. Nie interesuje Was to, że jadąc autem (nieważne czy hybrydowym, czy starym dieslem) sami psujecie powietrze, którym oddychacie Wy, wasze dzieci, rodziny i przyjaciele. Godzicie się na spędzanie 30 godzin miesięcznie w korkach, których nienawidzicie. Jeżdżę rowerem i autobusami cały rok. Samochód sprzedałem, bo w Warszawie jest on niepotrzebny.

  • andrew1507

    Oceniono 1 raz 1

    100aferpis.pI

  • aalliiccee

    Oceniono 1 raz 1

    z tym czystym powietrzem nad morzem to nie ma co przesadzać. Fakt, że często tutaj wiatr wieje. Raz coś wywieje, raz coś nawieje. Poza tym Kaszub tak samo często pali oponami w piecu jak ten góral z tytułu.

  • andrew1507

    Oceniono 3 razy 3

    Taka jest potrzeba
    Wyborco,
    przyzwoici ludzie nie mogą być kolaborantami kaczyzmu,
    uwalmy kaczyzm w wyborach....

  • w11mil

    Oceniono 1 raz -1

    "Dziś w Polsce zanieczyszczenie powietrza jest największe w Europie. "
    Hm...
    htt ps://aqicn.org/map/europe/pl/

  • andrew1507

    Oceniono 3 razy 3

    Polityka nie jest brudna, to tylko niktórzy politycy są ubrudzeni ruskim węglem
    MAMO, TATO!
    Nie sprzedawajcie Polski za 500+
    TO JA BĘDĘ OFIARĄ KACZYZMU

  • andrew1507

    Oceniono 2 razy 2

    Na ratunek ojczyźnie:
    Zabierz głos,
    Bo go stracisz,
    Głosuj w wyborach do Sejmu 13.X

  • andrew1507

    Oceniono 4 razy 4

    PiS z perspektywy Władimira Putina było doskonałą alternatywą. To partia antyeuropejska i antyliberalna, negatywnie nastawiona do naszych ważnych sojuszników, takich jak Niemcy czy Ukraina. Zarówno Kreml, jak i PiS działają bezwzględnie i cynicznie, skrywając się pod płaszczykiem konserwatywnych wartości”, mówi dziennikarz śledczy „Polityki”.

  • pistolet_prezesa

    Oceniono 6 razy 2

    Niech pan doktur się łaskawie przesiądzie w godzinach szczytu np. do 523 na Trasie Łazienkowskiej, to przestanie pitolić bzdety o buspasach.

  • kukunapniu

    Oceniono 6 razy 2

    "Wręcz przeciwnie - to, co się dziś robi w miastach, jest wielkim błędem. Najprostszy przykład - powinno się zlikwidować buspasy. One generują korki na pozostałych pasach i efekt zdrowotny emisji spalin, które się wtedy wydobywają, jest gorszy niż korzyści wynikające z buspasa."

    Jest to jakaś debilna logika ... w autobusie jedzie średnio 50 osób to oznacza że na ulicy jest 50 samochodów mniej, jeżeli się zlikwiduje buspasy to autobusy będą stały w prawie takich samych korkach jak samochody, może przepustowość się trochę zwiększy ale to spowoduje że jeżdżenie autobusami przestanie dla ludzi mieć sens i ci którzy wybrali busy przerzuca się na samochody więc tłok zrobi się więkezy .... przecież od tego wyszliśmy bo kiedyś buspasów nie było a dzięki nim ludzie porzucili samochody i przesieli się na busy bo są szybsze.

    Ja mama inny pomysł, zróbmy dwa busspasy oraz maksymalnie jeden zwykłe pas dla samochodów, założę się że połowa tych, którzy teraz jeżdżą samochodami przesiądzie się od razu na busy ... tylko jak zwykle zrobi się kwik tych którym dooopa przyrosła do samochodowego fotela.

  • anty_populista

    Oceniono 6 razy 2

    "Wręcz przeciwnie - to, co się dziś robi w miastach, jest wielkim błędem. Najprostszy przykład - powinno się zlikwidować buspasy. One generują korki na pozostałych pasach i efekt zdrowotny emisji spalin, które się wtedy wydobywają, jest gorszy niż korzyści wynikające z buspasa. Takie rozwiązania są szkodliwe dla ludzi." - kretyn, po prostu kretyn. Gdyby to była tylko jedna wpadka, ale jest więcej podobnych, np tekst o mieście-ogrodzie. Wg pana profesora to miasto, w którym tylko 20% to zabudowa a reszta to zieleń. Proszę pana, nie ma pan pojęcia o idei miasta ogrodu. Proszę się douczyć, pan ośmiesza autorytet tytułu profesora. Albo proszę zająć się wygłaszaniem opinii na temat pana specjalizacji. Miasto ogród NIE może mieć 80% terenów wolnych od zabudowy bo będzie wtedy wsią z domkami jednorodzinnymi albo blokowiskiem z hektarami pustych przestrzeni. Jeden i drugi typ zabudowy to prosta droga do jeżdżenia wszędzie wyłącznie samochodami, oczywiście stojąc w nich w korkach (bo te są od samochodów panie profesorze a nie od autobusów). PS. Co do przyczyn raka, to proszę się zapoznać z większą liczbą badań, równie ważne jak powietrze są dwa inne czynniki - dieta i ruch. Niestety pana dziwaczne uwagi o likwidacji buspasów i budowaniu rozlanych miast to prosta droga do napędzania motocentrycznego trybu życia. Jak wygląda populacja motocentryczna, można się przekonaćw Teksasie (80% ludzi z nadwagą, 60% z kliniczną otyłością). I tak, tam "miasta" buduje się według pana recepty, nie ma buspasów a wszyscy wesoło sobie siedzą godzinami w samochodach stojących w wielogodzinnych korkach na wielopasmowych autostradach. W końcu każdy chce jakoś dojechać do swojego domku jednorodzinnego wśród zieleni i czystego powietrza, nieprawdaż?

  • 162tony

    Oceniono 5 razy -3

    ZEJDŹ NA ZIEMIĘ!
    Do czego nas porównujesz człowieku, do krajów w których w zimę jest +15 stopni?
    Do czego nas porównujesz człowieku, do krajów w których dba się o zieleń?
    Do czego nas porównujesz człowieku, do krajów w których energia jest z elektrowni atomowych?
    Do czego nas porównujesz człowieku, do krajów w których ...

    Człowieku...

  • Alter Ego

    Oceniono 2 razy 2

    Większość z mądrali przeczytała tylko tytuł i 3,14rdoli o buspasach

  • Adam F.

    Oceniono 3 razy 1

    Interesująca opinia w kwestii buspasów...
    Biorąc pod uwagę słuszne rzeczy mówione przez p. Kunę w pozostałej części artykułu można by się spodziewać jednak innej konkluzji...

    Znaczy się, że korki nie są generowane przez tysiące samochodów, średnio przewożących 1,2 osoby (oczywiście możliwe, że źle zapamiętałem), tylko przez dziesiątki autobusów przewożących po kilkadziesiąt osób?

    Naprawdę, najwyższy już czas skończyć z przeliczaniem ruchu na pojazdy - jakie znaczenie ma ile danym odcinkiem drogi w danym czasie przejedzie pojazdów?
    Dlaczego centralnym zagadnieniem ma być liczba samochodów stojących w korku?

    Ważne jest, ile tym odcinkiem drogi w tym czasie przejedzie nie pojazdów, ale podróżnych!
    Istotną sprawą jest liczba pasażerów stojących w korku, a nie samochodów!

    A w takim ujęciu autobusy wykazują się miażdżącą przewagą nad samochodami.

    Kalkulacje co do emisji szkodliwych spalin w przeliczeniu na pasażera wykazują przytłaczającą przewagę autobusów nad prywatnymi samochodami, nawet jeśli dany autobus jest starym dieslem - a coraz częściej autobusy w miastach to nowoczesne pojazdy o stosunkowo niskiej emisji.

  • Jerzy Kołodziej

    Oceniono 8 razy 2

    Jak zawsze jak profesor to musi się na wszystkim znać.
    A gada bzdury. Pas wydzielony dla komunikacji nie jest bezpośrednim środkiem do zmniejszenia zanieczyszczenia. Ma usprawnić przejazd i zachęcić do korzystania z autobusu. Likwidacja go wcale nie usprawni ruchu bo znając zasadę naczyń połączonych wypełni się on samochodami tak jak te obok. Wpuszczenie autobusów w korki, spowoduje, ze autobus pojedzie X-czasu dłużej i nikt nie będzie z niego korzystać.

  • mrpens

    Oceniono 5 razy -3

    Neuman rzyga na tego profesora

  • nugatka81

    Oceniono 7 razy 5

    Kraków- najgorzej parkujacy kierowcy, nikt nie używa zestawu glosnomowiacego, buspasami tnie każdy, szczególnie ci z ryba z tylu auta

  • andrew1507

    Oceniono 3 razy 1

    100aferpis.pI

  • rumpa

    Oceniono 5 razy 1

    Po pierwsze, nikt nie jest bardziej niż ja za ekologią, w co wliczam ocieplenie domów tak, aby w praktyce ograniczyć sezon grzewczy do trzech miesięcy i aby wymagał tak mało energii, że opłacalny byłby prąd. Sama mam taki dom. Nie mieszajmy tutaj natomiast gazu, bo jest to paliwo kopalne, źle wpływa na klimat i po prostu niebezpieczne. Nie tędy droga.
    Uważam, że miastach powinien być dozwolony tylko ruch rowerowy, i komunikacja miejska, czy to autobusy, tramwaje, metro, pociąg czy w ostateczności, przysłowiowa chora babcia - samochody na godziny.
    Skończyć powinniśmy z mitami, że jedzenie mięsa jest zdrowe - nie jest, a przede wszystkim jest za kosztowne dla planety - tu cytat - W ciągu roku na całym świecie w celach żywnościowych zabijanych jest około 50 mld zwierząt lądowych. Ich hodowla, przy której zatrudnionych jest ponad miliard ludzi, przyczynia się do emisji 18 procent gazów cieplarnianych wydalanych przez działalność człowieka na całym globie. To więcej niż emitują statki, samoloty, samochody i wszelkie inne środki transportu...Produkcja mięsa jest też wysoce nieefektywna – wyprodukowanie jednego kilograma wołowiny wymaga zużycia 25 kilogramów zbóż i 15 tys. litrów wody, a oznacza to, że 30 procent światowych ziem uprawnych wykorzystywanych jest w celach hodowlanych, które pochłaniają 70 procent dostępnej wody pitnej, która dodatkowo zanieczyszczana jest nawozami, hormonami i zwierzęcymi odchodami."
    Skończyć z idiotyzmem, że jak dziecko jest wysokie, to znaczy że jest zdrowe i dobrze odżywione - wysocy ludzie są zdecydowanie bardziej narażeni na nowotwory, im wyżsi, ty bardziej. Sprawa znana i przebadana już lata temu, ale się nie przebija do świadomości, bo żadna matka i ojciec nie są bardziej dumni niż gdy wyhodują wieżę. Automatycznie zakładają, że jest to oznaka zdrowia i siły, w czym bębenek podbijają tzw siatki centylowe. Nie, nie pocieszam się, synowie mają 185 i 190 cm wzrostu. Sprawą uboczną jest przedwczesne dojrzewanie seksualne dzieci, nie idące w parze z dojrzałością umysłową i emocjonalną.
    Natomiast kompletną brednią jest mówienie o przedwczesnej śmierci. Pojęcie urojone. Przedwczesna śmierć to może być z powodu morderstwa albo wypadku. Choroba jest naturalną przyczyną śmierci. Naturalne jest, że 40% ludzkich dzieci nie dożywa dorosłości. Jak dożywa praktycznie 100% to znaczy, że pojawia się bardzo negatywna selekcja i każde kolejne pokolenie będzie słabsze i będzie wymagało zwiększonej opieki medycznej. Innymi słowy co najmniej 40% naszego społeczeństwa wcale nie umiera przedwcześnie, tylko wręcz przeciwnie, dłuuugo po terminie, jaki dla nich przewidziała natura, dzięki chemii i sztucznym interwencjom. Czego skutkiem jest między innymi zrujnowane środowisko naturalne.

  • andrew1507

    Oceniono 7 razy 5

    Państwo Polskie w rozkładzie a za 500+ nie da się wyleczyć, wykształcić dzieci, odbudować wojska,.....

  • andrew1507

    Oceniono 7 razy 5

    pisiory odejdzcie, nie nadajecie się

  • andrew1507

    Oceniono 5 razy 3

    Strzeżcie się pisiorów , nawet jak niosą dary…

  • andrew1507

    Oceniono 7 razy 5

    Zabierz głos,
    Bo go stracisz,
    Głosuj w wyborach do Sejmu 13.X

  • rabbitt

    Oceniono 4 razy 2

    Teraz z tym smogiem wszyscy walczą i nic,a kiedyś wystarczył jeden szewczyk Dratewka !

  • zigzaur

    Oceniono 8 razy -2

    Przypuszczam, że statystyczny mieszkaniec Krakowa (a także każdego innego miasta) wypala średnio codziennie znacznie więcej niż pół paczki.
    Co do buspasów, to w pełni się zgadzam.

    Samochody owszem kopcą i postulat ostrych kar jest słuszny. Tylko że najbardziej kopcą autobusy miejskie, ponieważ przedsiębiorstwa transportu miejskiego posiadają swoje stacje diagnostyczne z diagnostami zatrudnionymi na etacie. Jeśli diagnosta nie przepuści, to może dostać po premii.
    Co ważniejsze, miejskie autobusy są bardzo często przepełnione czyli przeładowane. Jest oczywiste, że silnik rzęzi i kopci znacznie mocniej niż na stanowisku diagnostycznym.
    A jakie jest zużycie zawieszenia i układu kierowniczego, jaka jest droga hamowania, to lepiej nie mówić.
    Czy komuś znany jest przypadek interwencji drogówki i udaremnienia kontynuowania jazdy przeładowanym autobusem?

  • ks-t

    Oceniono 3 razy 3

    Smog w miastach to w 70 proc smog z pieców. Tutaj trzeba walczyć. Jeśli chodzi o samochody, też, ale z uwzględnieniem że silniki odpowiadają za mniej niż 40 proc smogu samochodowego. 60 proc to pyły ze ścierania drogi, klocków hamulcowych, opon itd, będą więc nawet wtedy, gdy wszystkie samochody będą elektryczne.
    A ze smogiem z pieców można sobie poradzić w 3 dni wydając ustawę ZAKAZ używania miałów, flotów i mułów węglowych. Zapasy na składach powinny byc odesłąne do kopalni. Spalanie tego świństwa dopuszczalne tylko dla elektrowni posiadających udokumentowane urządzenia ograniczające smog. Rezultat widzielibyśmy już tej zimy. Ale rząd nie chce tego zrobić, bo więcej trupów to mniej dotacji do ZUS>

  • aleatoria

    Oceniono 7 razy 5

    Dobry wywiad, ale co do buspasów się nie zgadzam. Można ewentualnie dopuścić do poruszania się buspasami samochody, w których jadą co najmniej trzy (ostatecznie dwie) osoby. Są kraje i miasta, gdzie takie rozwiązania świetnie się sprawdzają.

  • ks-t

    Oceniono 3 razy 3

    No to policzmy. W wyniku smogu umiera rocznie 50 tys ludzi. Czyli miliard złotych oszczedności
    w emeryturach. W kolejnym roku, następne 50 tys ludzi -razem juz dwa miliardy.
    W ciągu 20 lat (na tyle opiewa polski program energetyczny) będziemy mieli milion trupów
    i 220 miliardów złotych oszczędności w ZUS (czyli w dotacji budżetowej).
    To jest prawdziwy powód, dla którego kolejne rządy dopieszczają górników a Morawiecki zawiesza
    na święty nigdy wprowadzenie norm jakościowych dla węgla, ogranicza wiatraki. A także podnosi ceny leków i utrudnia dostęp do lekarza. Moim zdaniem, Morawiecki, jako człowiek umiejący liczyć, robi to świadomie i celowo. W latach rządów PIS skróciła się średnia długośc życia Polaków, co musiał przyznać nawet PISGUS (ten od dwuprocentowej inflacji). Zwiększyłą sie też umieralnośc na raka, szczególnie dramatycznie na raka piersi. Zwiększenie się liczbuy ofiar śmiertelnych wypadków drogowych to z kolei pewnie efekt uboczny wycinania przez policjantów konfetti, pałowania kobiet z białą różą albo czarną parasolką i oczywiście ogólnokrajowej mobilizacji na ochronę smoleńskich miesiączek.

  • junk92508

    Oceniono 4 razy 4

    A może jakieś badania na to że buspasy zwiększają smog?

    Bo wprawdzie inni stoją w korkach ale korki nie są wszędzie + mniej ludzi jezdzi samochodami.

    Do tego często buspasy mają carpooling.

  • gnom_opluwacz

    Oceniono 8 razy 8

    Tyle że likwidacja buspasów oznacza, że nie będzie się dało przejechać w sensownym czasie autobusem, co oznacza, że tacy jak ja - posiadacze samochodu, ale jednak co do zasady dojeżdżający zbiorkomem - przesiądą się na samochody, co oznacza, że korki będą tylko większe.

  • janusz_z_rabki

    Oceniono 6 razy 2

    Tak, zlikwidujmy buspasy, to nie będzie korków. Idiota.

  • 3xm

    Oceniono 4 razy 4

    Ograniczyć ruch samochodowy, a nie likwidować buspasy. Jak nie będzie buspasów, to korki nie znikną.

  • ton_y

    Oceniono 1 raz 1

    500plus nie będzie zabierane jak przegra pis. Za to jak wygra pis to będą NAS okradać już na bezczela.

  • kurdupel_zoliborski

    Oceniono 10 razy 8

    Po pierwsze trzeba wprowadzic wzorem np. Londynu elektroniczne rogatki pobierajace oplaty za wjazd i wyjazd z miast, dla Warszawy czy Krakowa powinna jednorazowa oplata oscylowac w granicy 20 pln i wtedy gwarantowanie bedzie luzniej w miastach. Ogrzewnictwo weglem musi byc zakazane i zastapione gazem (oczywiscie nalezy obowiazkowo termoizolowac budynki), samochody z marnym spalaniem - grzywny po 5-10 tys. pln itd. Polska moze byc czystym krajem tylko trzeba suwerena zlapac za ryja.

  • andrew1507

    Oceniono 10 razy 8

    Zatrzymaj aferzystów z pis
    Zagłosuj 13.X.....

  • Wizard Marco

    Oceniono 11 razy 11

    Ta... zlikwidować buspasy, pewnie. Najprościej. Korki były, są i będą. Trzeba raczej przekonać ludzi, że nie musi jechać wszędzie samochodem. Wystarczy spojrzeć do wnętrz aut. Przeważnie jedzie tylko kierowca. A korpo powinny przestać kupować auta służbowe swoim pracownikom tylko na użytek prywatny. Jak patrzę w korku w Warszawie to ogromna ilość aut stojących w korku to auta korpo.

  • Remigiusz Priebe

    Oceniono 7 razy 7

    Może pan profesor zna się na medycynie, ale na pewno kompletnie nie zna się na zarządzaniu mobilnością. Teza o rzekomo słusznym wpływie likwidacji buspasów na płynność ruchu to czysty ultrakrepidarianizm, który nie przystoi człowiekowi nauki.
    Myślenie, że poszerzanie istniejących dróg i budowanie nowych powoduje rozładowanie korków zostało zarzucone na świecie już co najmniej 20 lat temu. Z prozaicznej przyczyny - ta koncepcja nie wytrzymała konfrontacji z rzeczywistością. Okazało się bowiem, że zwiększenie przepustowości dróg prowadzi w ostatecznym rozrachunku do spowolnienia płynności ruchu.
    Panu profesorowi proponuję zapoznanie się z prawem Lewisa-Mogridge'a, a także paradoksami Downsa-Thomsona oraz Braessa. Na początek.

  • ryhor

    Oceniono 7 razy 7

    W 2019 ktoś jeszcze wierzy, że zlikwidowanie buspasów doprowadzi do zmniejszenia korków?

  • cehaem

    Oceniono 3 razy 1

    >Z jednej strony mówimy, że nie ma pieniędzy na leczenie. Z drugiej, wydajemy coraz więcej np. >onkologię, a nie przynosi to żadnych efektów.

    Bo na tym sie robi polityke. Co minister zdrowia to sie chwali, jak likwiduje kolejki do onkologa i czas oczekiwania na terapie.

  • robert.kwi

    Oceniono 19 razy 9

    Błąd. Nie, nie należy zlkwidować bus pasów, nalezy zakazać wjazdu do miast w ogóle samochodów osobowych za wyjatkiem policji i delegacji międzynarodowych. żadnych wyjatków typu prezydencik warszawy, czy jakies inne urzędasy włacznie posełkami i senatorkami i oczywiście sędziakami i na 100% smog się zmniejszy, zakład?

  • sabaton128

    Oceniono 7 razy 3

    Dlaczego nie mozna komentować zmanipulowanego artykułu o 7-latce na rowerze, która wjechała pod ciężarówkę? (mimo iż artykuł błędnie sugeruje, że to ciężarówka potrąciłą dziewczynkę)?

  • dlugi48

    Oceniono 9 razy -7

    Co to znaczy "umierają przedwcześnie". A kiedy to jest "w samą porę"? Moja mama zmarła przedwcześnie w wieku 92 lat, a ojciec przedwcześnie w wieku 77 lat. Kolega zmarł przedwcześnie w wieku 39 lat, bo wpadł pod samochód. Skąd ta durna statystyka? Czy ludzie uwierzą w każde kłamstwo głoszone przez oszołomów i media w interesie oszołomów?

  • ks-t

    Oceniono 3 razy 3

    No to policzmy. W wyniku smogu umiera rocznie 50 tys ludzi. Czyli miliard złotych oszczedności
    w emeryturach. W kolejnym roku, następne 50 tys ludzi -razem juz dwa miliardy.
    W ciągu 20 lat (na tyle opiewa polski program energetyczny) będziemy mieli milion trupów
    i 220 miliardów złotych oszczędności w ZUS (czyli w dotacji budżetowej).
    To jest prawdziwy powód, dla którego kolejne rządy dopieszczają górników a Morawiecki zawiesza
    na święty nigdy wprowadzenie norm jakościowych dla węgla i blokuje rozwój wiatraków. Według mnie robi to świadomie i celowo. To jest również źrodło podwyżek cen lekarstw i utrudniania dostępu do lekarza. W latach 2015-2019 po raz pierwszy skróciła sie średnia długość życia Polaków, musiał to nawet przyznać PISGUS (ten od dwuprocentowej inflacji). Po raz pierwszy zmniejszyła sie przeżywalnośc chorych na raka, szczególnie na raka piersi, po raz pierwszy zwiększyła się liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych (to przez konfetti, ochronę smoleńskich miesiączek przez siły z całego kraju i pałowanie kobiet z białymi różami)

  • czy2plus2to4

    Oceniono 1 raz 1

    Ten rząd się bał. Poprzedni przez obie kadencje się bał.
    1. Kontrole aut dot. katalizatofów i DPF.
    2. Piece na śmieci(tu się coś zaczęło, ale...)
    3. Zabudowa korytarzy powietrznych w miastach!?
    4. Palenie śmieciami.
    5. Budowanie linii tramwajowych podczas gdy za 1/4-1/3 tego można kupić autobusy elektryczne i wytyczyć w miejsce torów pasy dla autobusów. [i tak zielony ZTM będzie za 20 lat a nei za 2 lata...]

  • o.kazio

    Oceniono 8 razy 4

    "Wręcz przeciwnie - to, co się dziś robi w miastach, jest wielkim błędem. Najprostszy przykład - powinno się zlikwidować buspasy." profesor a bredzi.

  • heraldek

    Oceniono 2 razy 0

    Dlatego trzeba kochac Gazprom i Putina a nie z nim ciagle walczyc.... Gazprom jest EKO.....

  • jaja-kaczora

    Oceniono 7 razy 7

    To wszystko FAKE NEWS! Bo PiS ma Naczelnika TYSIONCLECIA, wybitnego, swiatowej slawy uczonego w dziedzinach ENERGETYKI, gospodarki, klimatu i rodziny oraz jednego tzw. „profesora“ Janka Szyszke wybitnego specjalisty od Niszczenia Srodowiska. I oni twierdza ze OCIPLENIA Klimatu NI MA a smog jest pozyteczny dla przyrody i ludzi

  • deusirae

    Oceniono 33 razy 19

    pan "doktur" niech sie zajmie leczeniem a nie wypowiadaniem nt buspasow bo sie osmiesza. One sa po to aby w miastach typu Warszawa zmobilizowac mieszkancow do poruszania sie srodkami komunikacji publicznej, a nie zeby stali w korkach i smrodzili swoimi samochodami :) Kurna, jeszcze moze niech sie wypowie o teorii strun i jej wplywie na rozmnazanie rozwielitek :D

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX