"31 stycznia 2019 Showmax wycofuje się z Polski, a usługa przestanie być dostępna" - czytamy w oświadczeniu, które cytuje portal press.pl.
Z treści oficjalnego komunikatu wynika, że decyzja o zamknięciu serwisu Showmax jest ze strategiczną decyzją firmy Naspers Group, która jest właścicielem serwisu do oglądania filmów i seriali.
"Jest to następstwem strategicznej decyzji właściciela Showmax - Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax (...). Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa"
- tłumaczy w oświadczeniu Magdalena Marzec, communications manager Showmax w Polsce.
Serwis Showmax był dostępny w Polsce niecałe dwa lata. Zadebiutował na polskim rynku w lutym 2017 roku. Przez ten czas serwis zrealizował kilka własnych projektów, w tym parę produkcji z polskimi twórcami. Serwis wyprodukował m.in. serial satyryczny "Ucho prezesa" oraz pięcioodcinkowy serial "Rojst". Zdaniem ekspertów likwidacja serwisu Showmax ma związek z dużą konkurencją na rynku. Polacy chętniej wybierali m.in. serwis netflix.com oraz vod.pl.