Pozew wobec Samuela Pereiry. RASP domaga się od szefa tvp.info 100 tys. zł

100 tys. zł domaga się RASP od Samuela Pereiry, szefa portalu tvp.info. Chodzi o krytyczne wpisy dziennikarza w social mediach.

Spółka Ringier Axel Springer Polska (wydawca m.in. "Faktu" i "Newsweeka", właściciel portalu Onet.pl) wysłała pozew cywilny do Samuela Pereiry, szefa portalu tvp.info.

Pozew dotyczy krytycznych wpisów Pereiry z Facebooka i Twittera na temat publikacji ukazujących się w tytułach i portalach wydawnictwa. Spółka RASP domaga się 100 tys. zł.

Pereira w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl mówi, że to próba "zamknięcia ust i blokada krytyki prasowej" za pomocą finansowej kary.

Dotyczy kilkudziesięciu wpisów z Twittera i Facebooka, w których krytykuję media RASP, bądź działania dziennikarzy tego koncernu. Pozew nie dotyczy publikacji jakiegoś tekstu na ich temat, na zasadzie „prawda-fałsz”, tylko krytyki wyrażonej w tweetach

- opowiada portalowi Samuel Pereira. Dziennikarz TVP wspomniał, że w pozwie znalazł się zarzut "zacytowania Renaty Grochal (dziennikarki "Newsweeka")", do którego dodał komentarz: "Świat według Newsweeka".

Do czasu publikacji informacji o pozwie wobec Pereiry biuro prasowe Ringier Axel Springer Polska nie skomentowało sprawy.