Zakopianka, czyli droga krajowa nr 47, na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu będzie miała nową dwujezdniową drogę. W środę podpisano umowę.
Zakopianka okryta jest niesławą z powodu zatorów, które często uniemożliwiają ruch samochodów, zwłaszcza w okresie świąteczno-sylwestrowym, ferii czy wakacji.
"Jest umowa na budowę dwujezdniowej Zakopianki do Nowego Targu!" - napisało na Twitterze ministerstwo infrastruktury. "Dziś, przy udziale Andrzeja Adamczyka, podpisano umowę na projekt i budowę DK47, czyli popularnej Zakopianki, od Rdzawki do Nowego Targu" - czytamy.
- Podpisaniem umowy na budowę Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu odwracamy złą decyzję rządu PO-PSL, który w 2015 r. wstrzymał realizację tego odcinka. Dzisiejsze wydarzenie jest kolejnym potwierdzeniem dbałości naszego rządu o równomierny rozwój wszystkich regionów Polski - powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Umowa przewiduje budowę 16,1 km dwujezdniowej drogi o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Powstaną też cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe, a także 22 obiekty inżynierskie oraz infrastruktura towarzysząca.
W 90 proc. trasa będzie prowadzić nowym śladem. Odcinek od Rdzawki do Nowego Targu będzie łączył się z istniejącym już odcinkiem Rdzawka-Chabówka.
Prace budowlane mają rozpocząć się w sierpniu 2020 r., a oddanie drogi do użytku przewidziano na październik 2023 r.
Wykonawcą inwestycji o wartości 880,1 mln zł jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia. Zadanie jest w całości finansowane ze środków budżetu państwa.