Sąd zakazał rozpowszechniania reportażu TVP. "Teza nie ma pokrycia w faktach"

Sąd w Poznaniu zabronił TVP rozpowszechniania reportażu o sędzim Iustitii Piotrze Gąciarku. W ocenie sądu materiał programu "Alarm" pominął fakty "stojące w sprzeczności z założeniami autorów programu".

Sprawa dotyczy jednego z odcinków reporterskiego programu "Alarm!" z TVP 1. Sugerowano w nim, że w 2013 roku 40-letni wówczas sędzia Piotr Gąciarek prześladował 20-latkę, wcześniej poznaną na portalu randkowym (nigdy nie spotkali się na żywo). Miał obsypywać ją prezentami, na łączną kwotę 17 tys. zł, a później oskarżył ją o zarzut wyłudzenia.

W materiale insynuowano, że to pozycja sędziego Gąciarka mogła pomóc ostatecznie w skazaniu kobiety na 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu na trzy lata. W programie pojawiły się też informacje o tym, że sędzia był zaangażowany w krytykę zmian w sądownictwie.

Jak informuje wyborcza.pl, sędzia pozwał TVP za naruszenie dóbr osobistych i "domaga się w pozwie zakazania rozpowszechniania materiału oraz złożenia oświadczenia, że zawiera on informacje nieprawdziwe i krzywdzące". Sędzia wskazuje w nim, że padł ofiarą oszustki.

Sąd o materiale TVP: Teza programu nie ma pokrycia w faktach

Wyborcza.pl wylicza, że 20-letnia kobieta podawała się na portalu randkowym za inną osobę, utrzymywała, że pełni służbę wojskową w Afganistanie i prosiła sędziego o potrzebne jej rzeczy, np. telefon, otrzymała od niego też gotówkę. Obiecywała sędziemu, że odda pieniądze (17 tys. zł) po powrocie z Afganistanu - tak się jednak nie stało.

Sąd Okręgowy w Poznaniu jeszcze nie rozstrzygnął pozwu sędziego, ale, jak podaje wyborcza.pl, wydał postanowienie zabezpieczające. Telewizja Polska dostała zakaz rozpowszechniania tego materiału z programu "Alarm!". Oprócz tego sąd stwierdził, że w reportażu pominięto fakty "stojące w sprzeczności z założeniami autorów programu".

"Przedstawiona przez autorów programu teza nie ma pokrycia w faktach" - pada w postanowieniu.

Zwróciliśmy się do Telewizji Polskiej o komentarz, otrzymaliśmy informację, że TVP w tej chwili konsultuje się z prawnikami, by odnieść się do sprawy. Czekamy na stanowisko telewizji. 

Więcej o:
Komentarze (76)
Sąd zakazał TVP rozpowszechniania reportażu z programu "Alarm!" o sędzim
Zaloguj się
  • jancio-utopiec

    Oceniono 84 razy 28

    Polował w internecie na "młode mięsko" to i dobrze że dostał nauczkę. A sędzią już nie powinien być choćby dlatego że jest tak naiwny że dał się nabrać zwykłej małolacie, no to jak z taką osobowością ma sobie radzić w sądzie gdzie większość ludzi kłamie a sędzia jest od tego by weryfikować co było prawdą a co nie.

  • pysio62

    Oceniono 76 razy 20

    W praktyce prawie wszystko co mowia PIS-owcy i PIS-opodobni nie ma pokrycia w faktach i rzeczywistosci, to sa po prostu tacy notoryczni klamcy i konfabulanci.

  • onduma

    Oceniono 59 razy 15

    Nie dosc , ze msciwy sedzia to i bez honoru. Zaplacil za igraszki a potem chce zwot kasy. Prawnik walczacy prawem z obywatelem to jak trenujacy boks walczacy z chudzina .Obydwaj bez honoru i zasad

  • premio12

    Oceniono 59 razy 15

    To pokazuje patologie III RP, Sądy bronia kasty sedziowskiej. Wyrok jest jedynie słuszny bo Gazeta Wybiorcza tym razem nie krzyczy ze ograniczana jest wolnosc slowa. Motto tych środowisk brzmi "trzeba zrobic wszystko zeby było tak jak było"

  • diabel-tasmasnki-reaktywacja-d

    Oceniono 29 razy 13

    Nie będę odnosił się do sprawy, nie znam szczegółów. Znam tylko wyrok - 10 miesięcy w zawiasach za wyłudzenie 17 tys. zł. Nie wiem nawet czy to pełna sentencja wyroku. Czy 20 latka nie miała zwrócić pieniędzy?
    Niepokojące jest dla mnie to że tak łatwo było oszukać sędziego. To naprawdę niepokojące.

  • siekier35

    Oceniono 40 razy 10

    fakty to na nowogrodzkiej są spłukiwane do takiego porcelanowego wynalazku

  • darek655

    Oceniono 42 razy 10

    TVPpis prawdomówne jak Mateuszek.

  • spyderman2

    Oceniono 70 razy 10

    bedzie w tvpis poradnik jak nabyć za zaledwie 20tys zł leśniczówkę nad jeziorkiem jak to zrobił prezes tvpi niejaki knurski??? też bym chciał za takie grosze mieć domek letniskowy. a wy pisie sÓwereny też byście chcieli? wpisujecie miasta, może prezes knurski zarabiający 2x wiecej niż poprzednik zdradzi jak być zaradnym po pisiemu

  • zgred151

    Oceniono 33 razy 9

    TVP juz nie ma , jest TVPis tuba propagandowa sekty wzorujacej sie na dzialaniu Goebbelsa

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX