Przeciwnicy UE współpracują z Muzeum II Wojny Światowej. Koszulki Red is Bad obok pamiątek

Lubiana przez narodowców i nie kryjąca swoich antyunijnych poglądów firma Red is Bad współpracuje z Muzeum II Wojny Światowej. Placówka umieściła produkty firmy w sklepie z pamiątkami.

Red is Bad to znana w środowiskach prawicowych marka odzieżowa. W jej ofercie znajdziemy koszulki z antyunijnymi hasłami czy napisami "Raz sierpem, raz młotem czerwoną hołotę". O jej współpracy z Muzeum II Wojny Światowej jako pierwsza poinformowała trójmiejska "Wyborcza".

Muzeum II Wojny Światowej współpracuje z Red is Bad

Red is Bad w sklepie z pamiątkami

Firma nie kryje swoich poglądów. Na stronie internetowej sklepu możemy przeczytać: "Red is Bad od zawsze było, jest i będzie przeciwne Unii Europejskiej w obecnym kształcie, a tzw. dotacje unijne, którymi tak emocjonuje się rząd, opinia publiczna i mainstreamowe media, ma w głębokim poważaniu". W ich ofercie znajdziemy "koszulki antyunijne" z hasłami "Free people against blue system" czy "Blue is red. Red is Bad".

Marka jest również przeciwna ustaleniom okrągłostołowym, czemu dała wyraz w projekcie koszulki z przekreślonym zdjęciem Okrągłego Stołu. "Koszulka to wyraz protestu przeciwko tzw. Okrągłemu stołowi. W 1989 r. komunizm w Polsce upadł tylko pozornie, beneficjenci poprzedniego systemu dostali gwarancję nietykalności swoich interesów, a dawni zbrodniarze pozostali nieosądzeni" - czytamy w opisie produktu.

Ubrania tego producenta są chętnie kupowane przez narodowców, ale nie tylko. W czerwcu podczas wizyty na Łotwie koszulkę tej marki miała na sobie Agata Duda, z kolei Mateusz Morawiecki w piątek kupił w sklepie Red is Bad koszulki dla wolontariuszy, sprzątających groby Powstańców Warszawskich.

Poprosiliśmy Muzeum II Wojny Światowej o komentarz w tej sprawie. Czekamy na odpowiedź.

Powstaniec Warszawski wspomina wydarzenia sprzed 74 lat. "Wyglądało to pogrzebowo"

Więcej o: