Niedziele handlowe - lipiec 2018. Czy Lidl, Biedronka i Tesco będą otwarte w niedzielę 29 lipca?

Czy 29 lipca to niedziela handlowa? Czy sklepy Biedronka, Lidl, Tesco i Carrefour będą otwarte czy zamknięte? Sprawdź zawczasu kalendarz niedziel handlowych.

Kiedy jest niedziela handlowa? Daty trudno zapamiętać, bo chociaż zgodnie z nowymi przepisami niedziele handlowe w 2018 roku powinny przypadać w pierwszą i ostatnią niedzielę, to od tej reguły jest wiele wyjątków.

Niedziele handlowe - lipiec 2018

W lipcu 2018 mamy dwie okazje do zakupów w niedzielę. Kalendarz niedziel handlowych na lipiec 2018 wygląda tak:

  • 1 lipca - niedziela handlowa, sklepy otwarte,
  • 8 lipca - niedziela bez handlu, sklepy zamknięte,
  • 15 lipca - sklepy zamknięte,
  • 22 lipca - sklepy zamknięte,
  • 29 lipca to niedziela handlowa.

Biedronka, Lidl, Tesco 29 lipca

Niedziela handlowa oznacza, że 29 lipca będą otwarte popularne supermarkety, takie jak Biedronka, Tesco czy Lidl, a także galerie handlowe, butiki i sklepy osiedlowe.

Nie inaczej będzie za tydzień – 5 sierpnia to także niedziela handlowa. Duże sklepy zamknięte będą w dwie kolejne niedziele sierpnia.

Niedziele handlowe i niehandlowe. Kto zyskał na zakazie handlu w niedziele?

Po wprowadzeniu podziału na niedziele handlowe i niehandlowe specjaliści ds. gospodarki zauważyli wzrost sprzedaży na stacjach benzynowych. Tylko w kwietniu (wtedy była tylko jedna niedziela handlowa) sklepy na stacjach paliw odnotowały zwiększenie sprzedaży o 27,6 proc. - podaje "Rzeczpospolita", powołując się na dane firmy Nielsen. Co ciekawe, skoki sprzedaży są większe, gdy w niedziele bez handlu jest ładna pogoda.

Stacje benzynowe BP chwalą się, że nawiązały współpracę z siecią sklepów Piotr i Paweł. Dzięki takiej współpracy w niedziele bez handlu niektóre stacje dają swoim klientom ofertę zbliżoną do dyskontów takich jak Lidl, Tesco, Biedronka czy Auchan.

Kto traci na zakazie handlu w niedziele? Z ostatniej analizy "Rz" wynika, że nowe prawo to kłopoty dla małych sklepów. Właściciele narzekają, że ich obroty w tygodniu spadły; nie są w stanie wygrać ze zmasowanymi promocjami dyskontów Biedronka, Lidl czy Tesco.

Więcej o: