Duże opóźnienia pociągów PKP. Pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie

Kilkugodzinne opóźnienia pociągów dotknęły pasażerów w piątek pasażerów PKP. Teraz niezadowoleni klienci mogą ubiegać się o odszkodowanie. Jak to zrobić?

Perony na Dworcu Centralnym w Warszawie były w piątek wypełnione pasażerami, którzy nie mogli wyruszyć w trasę. Powodem opóźnienia pociągów była awaria łącza służącego do obsługi urządzeń sterowania pociągami. Przez to podróż dla wielu osób odwlekła się o nawet trzy godziny. CZYTAJ WIĘCEJ>>>

Na zdjęciach poniżej widać, jak to wyglądało. - 2,5 godziny opóźnienia, dłuższe niż cała podróż - napisała dziennikarka Żaneta Gotowalska, która utknęła na Centralnym.

Usterka została usunięta, w weekend pociągi znów kursują planowo. Mogą występować jedynie niewielkie spóźnienia.

Opóźnione pociągi - jak uzyskać odszkodowanie?

Jak czytamy w regulaminie PKP Intercity: "podróżny może żądać odszkodowania z tytułu opóźnionego przyjazdu pociągu do stacji wskazanej na bilecie". Jaka jest jego wysokość?

  • Jeśli opóźnienie wyniosło od 60 do 119 minut, odszkodowanie wynosi 25 procent ceny biletu.
  • Jeśli pociąg spóźnił się 120 minut lub więcej - jest to 50 procent ceny.

Co ważne, odszkodowanie przyznaje się wówczas, gdy jego kwota nie jest mniejsza niż 16 zł. Przyznawane jest w formie bonu, który można potem wykorzystać przy zakupie kolejnego biletu. Jeśli podróżny chce zwrot w gotówce, musi to pisemnie zaznaczyć.

Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli podróżny został poinformowany o opóźnieniu przed zakupem biletu - zaznacza spółka PKP Intercity.

FORMULARZ REKLAMACJI ZNAJDZIESZ TUTAJ >>>

Wniosek o odszkodowanie za opóźnienie pociągu można złożyć na trzy sposoby:

  • listownie,
  • w kasie biletowej,
  • w Centrum Obsługi Klienta. 

W Japonii pociągi będą szczekać jak psy i ryczeć niczym jelenie

Więcej o: