Nawet pół miliona za reklamę. TVP wycenia spoty podczas meczów Mistrzostw Świata

TVP przygotowało ofertę spotów reklamowych podczas emisji tegorocznego Mundialu. Ceny? W meczach grupowych najdrożej z Kolumbią - 395 tys. złotych - a jeśli Polakom udałoby się dojść do półfinału, wówczas reklama w TVP będzie kosztować 498 tys. złotych.

TVP oferuje reklamodawcom spoty trwające 30 sekund. Wszystkie ceny są wyrażone w kwotach netto. Telewizja Polska najwięcej zgarnie za emisje po I i przed II połową meczu. Za reklamy podczas pierwszego spotkania naszej reprezentacji, czyli meczu z Senegalem (19 czerwca), TVP zażąda od 53,5 tys. do 307 tys złotych. Dla meczu z Kolumbią w dniu 24 czerwca ceny wahają się od 103,5 tys. złotych (za spoty podczas emisji ze studia) do 395 tys. złotych w środku meczu. Najtańsze stawki zostały ustalone dla rozgrywek Japonia-Polska w dniu 28 czerwca – od 42,7 tys. do 271,5 tys. złotych w momentach największej oglądalności.

Na razie z zakupu mogą skorzystać tylko oficjalni sponsorzy, od 12 marca będą to pozostali reklamodawcy, a potem inni kupujący.

Zobacz grupy marzeń z poprzednich Mundiali >>>

TVP – ceny, jeśli Polacy przejdą dalej

Spoty podczas meczów Polski w 1/8 finału kosztowałyby od 107,1 tys. do nawet 428 tys. złotych. Gdyby nasza reprezentacja dostała się do meczu ćwierćfinałowego 6 lipca (piątek), reklamodawcy zapłaciliby za spot od 113,2 tys. do 461,3 tys złotych. Natomiast w wariancie z sobotą byłoby to od 86,4 tys. do 416 tys. złotych. Stawki dla półfinału i finału byłyby te same – najtańszy spot zostałby wyemitowany za 125,4 tys. złotych, natomiast 30-sekundowa reklama przed II połową meczu kosztowałaby 498 600 złotych. Jeśli Polska nie wyjdzie z grupy, wówczas ceny TVP będą zdecydowanie niższe  – do 111,6 tys. w ćwierćfinale, 191,9 tys. w półfinale, a za finał jeszcze mniej, bo maksymalnie 188,8 tys. złotych.

Inne "drogie" mecze

TVP ustawiło również wysokie ceny dla piłkarskich pewniaków – spotkań, które przyciągną przed telewizory dużą ilość widzów. Reklama w trakcie meczu Portugalia - Hiszpania zostanie sprzedana najdrożej – za 108,4 tys. złotych. Spoty w trakcie meczów Niemcy - Szwecja oraz Argentyna - Chorwacja zostały wycenione na maksymalnie 106,2 tys. złotych, a dla spotkania Brazylia-Szwajcaria – na 103,5 tys. złotych. Drogie są również reklamy w trakcie takich spotkań jak: Iran-Hiszpania – 98,6 tys. złotych, Chorwacja-Nigeria – 98,6 tys. złotych i Tunezja-Anglia za 93,6 tys. złotych.

Więcej o: