Prezes TVP chwali się własnymi wynikami oglądalności. A co na to firma Nielsen? Są już dane

"Dobijamy do 8 mln, średnia całego #SylwesterMarzeń 6,4 mln. Reszta się nie liczy" - napisał na północy Jacek Kurski, choć nie podał źródła badania. Z kolei portal Wirtualnemedia.pl w Nowym Roku opublikował dane firmy Nielsen.

Nie da się ukryć, że zorganizowany przez TVP "Sylwester Marzeń z Dwójką" był najchętniej oglądanym programem w niedzielny wieczór. Impreza w Zakopanem zgromadziła najwięcej widzów przed telewizorami. Pytanie, czy faktycznie było tak, jak podaje TVP Info na pasku, że sylwester w TVP "zmiażdżył konkurencję".   

"Dobijamy do 8 mln, średnia całego #SylwesterMarzeń 6,4 mln. Reszta się nie liczy. Dziękuje widzom TVP Dobrego 2018 r.!" - napisał po północy na Twitterze prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, komentując na gorąco wyniki oglądalności koncertu.

Zobacz: Kurski chwali się wynikami oglądalności Sylwestra. "Konkurencja 3-4 długości w tyle"

Jakby na potwierdzenie słów Kurskiego, Centrum Informacji TVP napisało na Twitterze, że "w każdej minucie oglądało nas ponad 6 mln osób".

Według Wirtualnych Mediów wyniki, którymi chwali się TVP są oparte na danych z pomiaru Netii.

Dane Nielsena. Są różnice  

Portal Wirtualnemedia.pl podał, że TVP faktycznie ma powody do zadowolenia. Oczywiście jeśli wierzyć firmie Nielsen Audience Measurement, której wyniki - jak to ocenił jakiś czas temu prezes Jacek Kurski - są "drastycznie inne".

Według Nielsena "Sylwestra Marzeń z Dwójką” oglądało średnio 4,7 mln widzów, a w szczytowym momencie - 6,7 mln osób. Wyniki różnią się od tych, które przedstawił Kurski, ale i tak trzeba przyznać, że TVP nie miała konkurencji. 

Piosenka Zenona Martyniuka "Przez twe oczy zielone" była polskim hitem imprezy w Zakopanem. Obejrzało ją 6,3 mln widzów (dane Nielsena), a według Centrum Informacji TVP - prawie 7,5 mln osób.

Dla porównania "Sylwestrową Moc Przebojów” w czterech kanałach Polsatu oglądało 2,6 mln osób (2,1 mln w samym Polsacie), a koncert "Warszawa - Stolica Sylwestra 2017" w TVN miał 1,4 mln oglądających. Takie wstępnych wyniki z danych telemetrycznych podał Nielsen.

Na koncercie w Zakopanem wystąpili m.in. Luis Fonsi, Maryla Rodowicz, Zakopower, Margaret, Michał Szpak, Limahl, Thomas Anders i Zenon Martyniuk oraz Bayer Full.

Ekipa TVP gnała za konwojem. Wszyscy oglądali jak łamią przepisy

Więcej o:
Komentarze (323)
Prezes TVP chwali się własnymi wynikami oglądalności. A co na to firma Nielsen? Są już dane
Zaloguj się
  • ragefox

    Oceniono 25 razy -17

    Prezes TVP chwali się
    +++
    ++
    +
    I Ty lemingu ? (i lemindzyco)?

  • mireczekb

    Oceniono 33 razy -17

    TVP byłaby jeszcze lepsza, gdyby zmusić cwaniaczków do płacenia na bieżąco abonamentu, a tych notorycznie uchylających od płacenia ukarać wysoką grzywną i zmusić do zapłaty zaległych należności.

  • patriot.wr

    Oceniono 26 razy -14

    Co tam oglądalność Sylwestra, najważniejsze, że PIS będzie rządził przynajmniej przez 20 lat!

  • yan57

    Oceniono 22 razy -14

    jako telewidz skakający po kanałach tvp 2,polsat i nie lubiane tvn to stwierdzam że tvp 2 był najlepszy sylwester pomimo że Urszula była trochę zachwiana i strasznie fałszowała ....

  • yacie

    Oceniono 19 razy -13

    Zdziwiłbym się gdyby GW podała wyższe wyniki oglądalności niż TVP... GW zawsze musi sobie jakoś na swoje to wytłumaczyć.

  • jan700

    Oceniono 21 razy -13

    Platforma Obywatelska w 2015 roku sprzedała za bezcen (8 mln PLN) nawet "Polskie Nagrania", całe archiwum prawie półwiecza polskiej muzyki i prawa do jej odtwarzania.

    We wczorajszego Sylwestra za emisję w polskich mediach polskich wykonawców, chociażby: Lutosławskiego, Pendereckiego, Grechuty, Niemena, Anny Jantar, Ireny Santor czy Zdzisławy Sośnickiej tantiemy musieliśmy odprowadzić do kieszeni "WARNER MUSIC POLAND".

    Rząd Prawa i Sprawiedliwości podjął wysiłek aby Polskie Nagrania odkupić, niestety cena wzrosła, na razie do 80 mln PLN.

    HttP://polskienagrania.com.pl/#Warner Music Poland

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX