Nie da się ukryć, że zorganizowany przez TVP "Sylwester Marzeń z Dwójką" był najchętniej oglądanym programem w niedzielny wieczór. Impreza w Zakopanem zgromadziła najwięcej widzów przed telewizorami. Pytanie, czy faktycznie było tak, jak podaje TVP Info na pasku, że sylwester w TVP "zmiażdżył konkurencję".
"Dobijamy do 8 mln, średnia całego #SylwesterMarzeń 6,4 mln. Reszta się nie liczy. Dziękuje widzom TVP Dobrego 2018 r.!" - napisał po północy na Twitterze prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, komentując na gorąco wyniki oglądalności koncertu.
Zobacz: Kurski chwali się wynikami oglądalności Sylwestra. "Konkurencja 3-4 długości w tyle"
Jakby na potwierdzenie słów Kurskiego, Centrum Informacji TVP napisało na Twitterze, że "w każdej minucie oglądało nas ponad 6 mln osób".
Według Wirtualnych Mediów wyniki, którymi chwali się TVP są oparte na danych z pomiaru Netii.
Portal Wirtualnemedia.pl podał, że TVP faktycznie ma powody do zadowolenia. Oczywiście jeśli wierzyć firmie Nielsen Audience Measurement, której wyniki - jak to ocenił jakiś czas temu prezes Jacek Kurski - są "drastycznie inne".
Według Nielsena "Sylwestra Marzeń z Dwójką” oglądało średnio 4,7 mln widzów, a w szczytowym momencie - 6,7 mln osób. Wyniki różnią się od tych, które przedstawił Kurski, ale i tak trzeba przyznać, że TVP nie miała konkurencji.
Piosenka Zenona Martyniuka "Przez twe oczy zielone" była polskim hitem imprezy w Zakopanem. Obejrzało ją 6,3 mln widzów (dane Nielsena), a według Centrum Informacji TVP - prawie 7,5 mln osób.
Dla porównania "Sylwestrową Moc Przebojów” w czterech kanałach Polsatu oglądało 2,6 mln osób (2,1 mln w samym Polsacie), a koncert "Warszawa - Stolica Sylwestra 2017" w TVN miał 1,4 mln oglądających. Takie wstępnych wyniki z danych telemetrycznych podał Nielsen.
Na koncercie w Zakopanem wystąpili m.in. Luis Fonsi, Maryla Rodowicz, Zakopower, Margaret, Michał Szpak, Limahl, Thomas Anders i Zenon Martyniuk oraz Bayer Full.