Prezes TVP chwali się własnymi wynikami oglądalności. A co na to firma Nielsen? Są już dane

"Dobijamy do 8 mln, średnia całego #SylwesterMarzeń 6,4 mln. Reszta się nie liczy" - napisał na północy Jacek Kurski, choć nie podał źródła badania. Z kolei portal Wirtualnemedia.pl w Nowym Roku opublikował dane firmy Nielsen.

Nie da się ukryć, że zorganizowany przez TVP "Sylwester Marzeń z Dwójką" był najchętniej oglądanym programem w niedzielny wieczór. Impreza w Zakopanem zgromadziła najwięcej widzów przed telewizorami. Pytanie, czy faktycznie było tak, jak podaje TVP Info na pasku, że sylwester w TVP "zmiażdżył konkurencję".   

"Dobijamy do 8 mln, średnia całego #SylwesterMarzeń 6,4 mln. Reszta się nie liczy. Dziękuje widzom TVP Dobrego 2018 r.!" - napisał po północy na Twitterze prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, komentując na gorąco wyniki oglądalności koncertu.

Zobacz: Kurski chwali się wynikami oglądalności Sylwestra. "Konkurencja 3-4 długości w tyle"

Jakby na potwierdzenie słów Kurskiego, Centrum Informacji TVP napisało na Twitterze, że "w każdej minucie oglądało nas ponad 6 mln osób".

Według Wirtualnych Mediów wyniki, którymi chwali się TVP są oparte na danych z pomiaru Netii.

Dane Nielsena. Są różnice  

Portal Wirtualnemedia.pl podał, że TVP faktycznie ma powody do zadowolenia. Oczywiście jeśli wierzyć firmie Nielsen Audience Measurement, której wyniki - jak to ocenił jakiś czas temu prezes Jacek Kurski - są "drastycznie inne".

Według Nielsena "Sylwestra Marzeń z Dwójką” oglądało średnio 4,7 mln widzów, a w szczytowym momencie - 6,7 mln osób. Wyniki różnią się od tych, które przedstawił Kurski, ale i tak trzeba przyznać, że TVP nie miała konkurencji. 

Piosenka Zenona Martyniuka "Przez twe oczy zielone" była polskim hitem imprezy w Zakopanem. Obejrzało ją 6,3 mln widzów (dane Nielsena), a według Centrum Informacji TVP - prawie 7,5 mln osób.

Dla porównania "Sylwestrową Moc Przebojów” w czterech kanałach Polsatu oglądało 2,6 mln osób (2,1 mln w samym Polsacie), a koncert "Warszawa - Stolica Sylwestra 2017" w TVN miał 1,4 mln oglądających. Takie wstępnych wyniki z danych telemetrycznych podał Nielsen.

Na koncercie w Zakopanem wystąpili m.in. Luis Fonsi, Maryla Rodowicz, Zakopower, Margaret, Michał Szpak, Limahl, Thomas Anders i Zenon Martyniuk oraz Bayer Full.

Ekipa TVP gnała za konwojem. Wszyscy oglądali jak łamią przepisy