Polscy sportowcy startujący w trzech kolejnych igrzyskach w Azji: zimowych w Pyeongchang w 2018 r., letnich w Tokio w 2020 r. i zimowych w Pekinie w 2022 r., polecą maszynami narodowego przewoźnika. Pierwszy rejs samolotu Boeing 787 Dreamliner dla polskiej kadry wystartuje do Seulu na kilka dni przed rozpoczęciem igrzysk w Korei Południowej. Na swoich pokładach polski przewoźnik gościć będzie razem około 200 członków reprezentacji, sponsorów i partnerów. - Jesteśmy w stanie zagwarantować im komfortową, bezpośrednią i bezpieczną podróż do trzech olimpijskich stolic. Ale mamy też niespodziankę dla kibiców. Przygotujemy dodatkowe rejsy, żeby polscy kibice mogli polecieć dopingować naszych - powiedział Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
Przeczytaj także: Prezes LOT-u: CPK jest nadzieją, by pokonać słabość Polski. Modlin? Bez szans >>>
LOT zaprezentował właśnie specjalne malowanie dreamlinera, którego kadłub ozdobiły koła olimpijskie oraz hasło „Proud to fly the Polish Olympic Team”. - Polski ruch olimpijski z wielką satysfakcją przyjmuje odnowienie wieloletniej współpracy z naszym narodowym przewoźnikiem lotniczym. Nasi sportowcy lubią latać z LOT-em - dodał Andrzej Kraśnicki, prezes PKOl.
Przypomnijmy - LOT regularną współpracę z PKOl-em rozpoczął w 1972 r., kiedy to odbywały się letnie Igrzyska Olimpijskie w Monachium. Polski przewoźnik towarzyszył sportowcom także m.in. podczas igrzysk zimowych, m.in w Vancouver oraz letnich, np. w Londynie i Rio de Janeiro.
LOT pochwalił się właśnie, że w ramach umowy z biurem podróży Rainbow, jego samoloty w sezonie zimowym (czyli od końca października br. do końca marca przyszłego roku) będą latały z Warszawy do: Rio de Janeiro, Panamy, Bangkoku, Ho Chi Minh, Cancun i Varadero. Pokonanie prawie 11 tys. km z Warszawy do Rio de Janeiro na pokładzie samolotu Boeing 787 Dreamliner LOT-u zajmie 13 godz. 10 minut. Dokładnie tyle samo czasu pasażerowie spędzą w samolocie polskiego przewoźnika w drodze do Panamy.
W ramach rozkładu zimowego LOT będzie wykonywał ponad 50 rejsów czarterowych miesięcznie. Obecna umowa z Rainbow obowiązuje do końca marca 2018 r. Potem przeznaczony do operacji czarterowych Boeing 787 Dreamliner wróci do regularnej siatki połączeń LOT-u.
Od początku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 19 tras, m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W ubiegłym roku zaczął latać na 23 trasach, m.in. do Tokio i Seulu. W rozmowie z Gazeta.pl prezes LOT-u zapowiedział, że w ciągu kilku tygodni przewoźnik ogłosi nowe kierunki, które zostaną uruchomione w przyszłym roku. Prawie pewne jest, że będzie wśród nich kierunek azjatycki. Nieoficjalnie mówi się o Szanghaju i Bangkoku.
Zamknięcia sklepów chce nawet Bóg. Związkowcy już mają jego stanowisko [MAKE POLAND GREAT AGAIN]