LOT ze specjalnym samolotem dla olimpijczyków. Ale nie tylko. Wysyp (bardzo) dalekich kierunków

Jakub Panek
LOT i PKOl nawiązały współpracę, w ramach której polscy sportowcy na trzy kolejne igrzyska w Azji polecą specjalnie pomalowanym, najnowszym samolotem Boeing 787 Dreamliner. Przewoźnik pochwalił się także, że na pokładzie jego maszyn można polecieć bezpośrednio m.in. do Rio de Janeiro czy Panamy.

Polscy sportowcy startujący w trzech kolejnych igrzyskach w Azji: zimowych w Pyeongchang w 2018 r., letnich w Tokio w 2020 r. i zimowych w Pekinie w 2022 r., polecą maszynami narodowego przewoźnika. Pierwszy rejs samolotu Boeing 787 Dreamliner dla polskiej kadry wystartuje do Seulu na kilka dni przed rozpoczęciem igrzysk w Korei Południowej. Na swoich pokładach  polski przewoźnik gościć będzie razem około 200 członków reprezentacji, sponsorów i partnerów. - Jesteśmy w stanie zagwarantować im komfortową, bezpośrednią i bezpieczną podróż do trzech olimpijskich stolic. Ale mamy też niespodziankę dla kibiców. Przygotujemy dodatkowe rejsy, żeby polscy kibice mogli polecieć dopingować naszych - powiedział Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

Przeczytaj także: Prezes LOT-u: CPK jest nadzieją, by pokonać słabość Polski. Modlin? Bez szans >>>

LOT zaprezentował właśnie specjalne malowanie dreamlinera, którego kadłub ozdobiły koła olimpijskie oraz hasło „Proud to fly the Polish Olympic Team”. - Polski ruch olimpijski z wielką satysfakcją przyjmuje odnowienie wieloletniej współpracy z naszym narodowym przewoźnikiem lotniczym. Nasi sportowcy lubią latać z LOT-em - dodał Andrzej Kraśnicki, prezes PKOl.

Przypomnijmy - LOT regularną współpracę z PKOl-em rozpoczął w 1972 r., kiedy to odbywały się letnie Igrzyska Olimpijskie w Monachium. Polski przewoźnik towarzyszył sportowcom także m.in. podczas igrzysk zimowych, m.in w Vancouver oraz letnich, np. w Londynie i Rio de Janeiro.

LOT-em coraz dalej

LOT pochwalił się właśnie, że w ramach umowy z biurem podróży Rainbow, jego samoloty w sezonie zimowym (czyli od końca października br. do końca marca przyszłego roku) będą latały z Warszawy do: Rio de Janeiro, Panamy, Bangkoku, Ho Chi Minh, Cancun i Varadero. Pokonanie prawie 11 tys. km z Warszawy do Rio de Janeiro na pokładzie samolotu Boeing 787 Dreamliner LOT-u zajmie 13 godz. 10 minut. Dokładnie tyle samo czasu pasażerowie spędzą w samolocie polskiego przewoźnika w drodze do Panamy.

W ramach rozkładu zimowego LOT będzie wykonywał ponad 50 rejsów czarterowych miesięcznie. Obecna umowa z Rainbow obowiązuje do końca marca 2018 r. Potem przeznaczony do operacji czarterowych Boeing 787 Dreamliner wróci do regularnej siatki połączeń LOT-u.

Od początku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 19 tras, m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W ubiegłym roku zaczął latać na 23 trasach, m.in. do Tokio i Seulu. W rozmowie z Gazeta.pl prezes LOT-u zapowiedział, że w ciągu kilku tygodni przewoźnik ogłosi nowe kierunki, które zostaną uruchomione w przyszłym roku. Prawie pewne jest, że będzie wśród nich kierunek azjatycki. Nieoficjalnie mówi się o Szanghaju i Bangkoku.

Zamknięcia sklepów chce nawet Bóg. Związkowcy już mają jego stanowisko [MAKE POLAND GREAT AGAIN]