Środkowy palec Tigera na 1 sierpnia. Firma przeprasza, a Muzeum Powstania proponuje lekcję
Chodzi o grafikę ze środkowym palcem, napisem "Dzień pamięci" i hasłem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" na 1 sierpnia.
Powiązanie kampanii z rocznicą wybuchu powstania warszawskiego wywołało lawinę komentarzy.
Bartosz Węglarczyk napisał, że to "materiał dla adeptów trudnej sztuki PR w social media".
Oburzenie wyraził m.in. burmistrz warszawskiej Woli Krzysztof Strzałkowski, który zasugerował, że sprawą powinna zainteresować się prokuratura.
Komentowali politycy, dziennikarze i prywatni użytkownicy, niektórzy bardzo ostro.
Tiger przeprasza i usuwa reklamę
Po tej lawinie firma Maspex, do której należy marka Tiger, usunęła kontrowersyjną reklamę ze wszystkich kanałów społecznościowych i przeprosiła "za błąd, który nie powinien się wydarzyć".
Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy. Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy
- napisał Maspex.
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej i PR w firmie Maspex Dorota Liszka w odpowiedzi na pytania portalu Gazeta.pl zadeklarowała wyciągnięcie konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za akcję a także wsparcie działań edukacyjnych związanych z powstaniem warszawskim.
Autorzy kampanii przyznają: naruszyliśmy najwyższe świętości
Maspex opublikował oświadczenie agencji J. Walter Thompson Group Poland:
Jako agencja odpowiedzialna za komunikację marki Tiger w social mediach, oficjalnie przepraszamy za przekroczenie granicy dobrego smaku i naruszenie wartości historycznych, jakim było Powstanie Warszawskie.
Kreowanie silnie buntowniczego charakteru Tigera uśpiło naszą czujność, doprowadzając do niedopatrzenia w kontroli jakości komunikacji, czego efektem stało się naruszenie najwyższych świętości. Sytuację uważamy za niedopuszczalną, z czego zostaną wyciągnięte konsekwencje
Firma zapewniła, że jej intencją nie było obrażenie kogokolwiek i przeprosiła wszystkich, którzy poczuli się dotknięci efektem ich pracy.
Maciej Łapiński, client service director w J. Walter Thompson powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl, że obie osoby odpowiedzialne za ten post nie pracują już w agencji.
Muzeum zaprasza Tigera
Dużo lepszym wyczuciem mediów społecznościowych wykazało się Muzeum Powstania Warszawskiego, które zaprosiło osoby odpowiedzialne za kampanię Tigera na lekcje muzealne.
"Hej, Tiger! Niedługo zaczynamy zapisy na lekcje muzealne (różne poziomy, nawet dla dzieci z podstawówki). Może wpadniecie?" - napisano na Twitterze muzeum.
Kontrowersyjna kampania Tigera
Właściciel marki w ramach skierowanej do młodych ludzi kampanii "Powiedziałem" publikuje memy na każdy dzień. I tak np. 24 marca był "Europejski dzień lodów rzemieślniczych" z hasłem "Sam sobie loda nie zrobisz". Seksistowskich reklam jest więcej, np. 15 stycznia marka promowała "Dzień lodów" z hasłem "Dlaczego masz podarte rajtuzy? - Byłam na lodach, mamo".
Oprócz seksistowskich memów były też. m.in. o "Dniu ustawek na mieście" ze zdjęciem zakrwawionego mężczyzny.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z KAMPANII TIGERA>>>
Na instagramowym profilu Tiger Energy Drink znajduje się opis: "ROBIĘ #ROZPIERDLOL NA INSTAGRAMIE. TAK PO PROSTU. BO LUBIĘ. FOLLOW ME! tigerpower.pl".
Psy naprawdę kochają reggae
-
Gdzie mieszkają Jarosław Kaczyński, Beata Szydło i Borys Budka? Sąd Okręgowy udostępnia adresy
-
Prokuratorzy szukają spółek Giertycha. Właścicielowi Zatoki Sztuki zaproponowali "sześćdziesiątkę"
-
"Wiadomości" TVP miały przeprosić dziennikarza TVN. Wydanie zaczęło się 4 minuty przed 19.30
-
Nieoficjalnie: Lockdown możliwy również w woj. pomorskim. O 14 konferencja Niedzielskiego
-
Nowe obostrzenia w województwie pomorskim. "Wycofujemy luzowania, które miały miejsce na początku roku"
- Unijna agencja dopuściła lek na COVID-19. Działa również na brytyjską mutację
- Kobieta wchodzi na klatkę, tuż za nią mężczyzna. To nagranie ma pomóc w złapaniu sprawcy napadów
- To miało być zwykłe otwarcie drogi. Premierowi przeszkodzili rolnicy. "Zobaczył nas i uciekł"
- Prof. Matyja o ewentualnym proteście lekarzy: Nigdy nie odeszliśmy i nie odejdziemy od łóżek
- Pogoda na weekend 6-7 marca. Będzie chłodno i pochmurnie. Spadnie śnieg