¦rodkowy palec Tigera na 1 sierpnia. Firma przeprasza, a Muzeum Powstania proponuje lekcjê
Chodzi o grafikę ze środkowym palcem, napisem "Dzień pamięci" i hasłem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" na 1 sierpnia.
Powiązanie kampanii z rocznicą wybuchu powstania warszawskiego wywołało lawinę komentarzy.
Bartosz Węglarczyk napisał, że to "materiał dla adeptów trudnej sztuki PR w social media".
Oburzenie wyraził m.in. burmistrz warszawskiej Woli Krzysztof Strzałkowski, który zasugerował, że sprawą powinna zainteresować się prokuratura.
Komentowali politycy, dziennikarze i prywatni użytkownicy, niektórzy bardzo ostro.
Tiger przeprasza i usuwa reklamę
Po tej lawinie firma Maspex, do której należy marka Tiger, usunęła kontrowersyjną reklamę ze wszystkich kanałów społecznościowych i przeprosiła "za błąd, który nie powinien się wydarzyć".
Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy. Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy
- napisał Maspex.
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej i PR w firmie Maspex Dorota Liszka w odpowiedzi na pytania portalu Gazeta.pl zadeklarowała wyciągnięcie konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za akcję a także wsparcie działań edukacyjnych związanych z powstaniem warszawskim.
Autorzy kampanii przyznają: naruszyliśmy najwyższe świętości
Maspex opublikował oświadczenie agencji J. Walter Thompson Group Poland:
Jako agencja odpowiedzialna za komunikację marki Tiger w social mediach, oficjalnie przepraszamy za przekroczenie granicy dobrego smaku i naruszenie wartości historycznych, jakim było Powstanie Warszawskie.
Kreowanie silnie buntowniczego charakteru Tigera uśpiło naszą czujność, doprowadzając do niedopatrzenia w kontroli jakości komunikacji, czego efektem stało się naruszenie najwyższych świętości. Sytuację uważamy za niedopuszczalną, z czego zostaną wyciągnięte konsekwencje
Firma zapewniła, że jej intencją nie było obrażenie kogokolwiek i przeprosiła wszystkich, którzy poczuli się dotknięci efektem ich pracy.
Maciej Łapiński, client service director w J. Walter Thompson powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl, że obie osoby odpowiedzialne za ten post nie pracują już w agencji.
Muzeum zaprasza Tigera
Dużo lepszym wyczuciem mediów społecznościowych wykazało się Muzeum Powstania Warszawskiego, które zaprosiło osoby odpowiedzialne za kampanię Tigera na lekcje muzealne.
"Hej, Tiger! Niedługo zaczynamy zapisy na lekcje muzealne (różne poziomy, nawet dla dzieci z podstawówki). Może wpadniecie?" - napisano na Twitterze muzeum.
Kontrowersyjna kampania Tigera
Właściciel marki w ramach skierowanej do młodych ludzi kampanii "Powiedziałem" publikuje memy na każdy dzień. I tak np. 24 marca był "Europejski dzień lodów rzemieślniczych" z hasłem "Sam sobie loda nie zrobisz". Seksistowskich reklam jest więcej, np. 15 stycznia marka promowała "Dzień lodów" z hasłem "Dlaczego masz podarte rajtuzy? - Byłam na lodach, mamo".
Oprócz seksistowskich memów były też. m.in. o "Dniu ustawek na mieście" ze zdjęciem zakrwawionego mężczyzny.
ZOBACZ ZDJĘCIA Z KAMPANII TIGERA>>>
Na instagramowym profilu Tiger Energy Drink znajduje się opis: "ROBIĘ #ROZPIERDLOL NA INSTAGRAMIE. TAK PO PROSTU. BO LUBIĘ. FOLLOW ME! tigerpower.pl".
Psy naprawdę kochają reggae
-
Pogoda. "Bestia ze Wschodu" tym razem zawita do Polski? Temperatura mo¿e spa¶æ do minus 30 stopni
-
Indie. Po¿ar najwiêkszej fabryki szczepionek na ¶wiecie. Tu produkowany jest m.in. preparat AstraZeneca
-
Melania Trump kaza³a komu innemu napisaæ kartki do personelu Bia³ego Domu. "Nie ¿a³owa³a, ¿e wyje¿d¿a"
-
Chorzów. Odnaleziono zaginion± 13-latkê. "Dziewczynka jest ca³a i zdrowa"
-
Sejm g³osowa³ ws. wyboru Rzecznika Praw Obywatelskich. Wiêkszo¶æ popar³a Piotra Wawrzyka
- Ruszy³y zapisy na szczepienia dla osób 70+. Jest 1,2 mln terminów i ju¿ kolejki. "Tu nie ma miejsc"
- Horoskop dzienny - pi±tek 22 stycznia 2021 [Baran, Byk, Bli¼niêta, Rak, Lew, Panna, Waga, Skorpion, Strzelec, Kozioro¿ec, Wodnik, Ryby]
- Pogoda na dzi¶ - pi±tek 22 stycznia. Spore ocieplenie i du¿o s³oñca w ca³ym kraju
- USA. Biden og³osi³ plan walki z COVID-19. Wprowadza m.in. obowi±zkow± kwarantannê dla podró¿nych
- Holandia: parlament zaaprobowa³ godzinê policyjn± po raz pierwszy od II wojny ¶wiatowej