Lawina skarg na TVP. Poszło o słynne paski i Cejrowskiego. Ale najwięcej zgarnął jeden program

W ciągu dwóch miesięcy do KRRiT wpłynęło prawie 70 skarg na TVP - dowiedziały się Wirtualne Media. W tym samym czasie nikt nie poskarżył się na Polsat News czy TVN24, a na "Fakty" TVN - tylko jedna osoba.

Serwis Wirtualne Media poprosił Krajową Radę Radiofonii i Telewizji o dane dotyczące skarg za okres od 1 czerwca do 27 lipca tego roku. Okazało się, że w tych politycznie gorących dniach widzowie nie mieli żadnych zastrzeżeń do komercyjnych stacji informacyjnych. Nie wpłynęła bowiem w tym czasie ani jedna skarga na TVN24 czy Polsat News.

Zaledwie jedna skarga dotyczyła "Faktów" TVN - jej autor miał zarzucić redakcji m.in., że ta pominęła informację o wizycie premier Beaty Szydło w Kopenhadze. Dostało się też TV Republika, za pasek informacyjny podczas transmisji z mszy świętej.

Prawdziwa lawina skarg spadła za to na TVP Info. Przed dwa miesiące widzowie nadesłali ich przeszło 66. Narzekano w nich na treść słynnych już pasków emitowanych na ekranie oraz na przebieg rozmowy z Wojciechem Cejrowskim, który nazwał na antenie byłego prezydenta Bronisława Komorowskiego "Bredzisławem", "dziadem" i "przestępcą".

Belki "Wiadomości" to sztuka sama w sobie. Zobacz najlepsze >>>

Przytłaczająca większość skarg na TVP

Najwięcej zastrzeżeń wzbudził jednak program Michała Rachonia "Minęła 20". W sumie wpłynęły aż 54 skargi dotyczące tylko tej jednej audycji.

Chodzi o wydanie z 6 czerwca, po ataku mężczyzny o algierskim pochodzeniu na policjanta w centrum Paryża. W studiu gościli wówczas Miriam Shaded, płk Piotr Wroński, dr Jerzy Targalski, Cezary Gmyz oraz szef MSWiA Mariusz Błaszczak. W dyskusji padały stwierdzenia o "wojnie z islamem" oraz o "muzułmańskich dzieciach, które są kształtowane tak, by gardzić europejskim społeczeństwem". 

16 innych skarg dotyczyło z kolei "Wiadomości" TVP, którym zarzucono nierzetelność i stronniczość w materiałach poświęconych muzułmanom.

"Islamistki też zabijają". Nie uwierzycie w te paski TVP >>>

"Wiadomosci TVP" pomyliły francuskiego komika z radykalnym islamistą

Więcej o: