Oburzający nagłówek na portalu TV Republika. Przekłamania i to porównanie demonstrantów

Uczestnicy demonstracji przeciwko miesięcznicy smoleńskiej postanowili w pewnym momencie opuścić pl. Zamkowy. Opisał to portal TV Republika - przekłamując wydarzenie i przy okazji obrażając uczestników.

Wieczorem na placu Zamkowym zebrała się spora grupa zwolenników stowarzyszenia Obywatele RP, którzy mieli blokować przemarsz miesięcznicy z archikatedry pod Pałac Prezydencki. 

Liderzy kontrmanifestacji w ostatniej chwili zdecydowali jednak, że blokady nie będzie. Ostentacyjnie odwrócili się plecami do policyjnego kordonu, który miał ochraniać marsz PiS, po czym udali się na plac Piłsudskiego.

- Spotkanie dużych tłumów tworzy atmosferę zagrożenia i agresji, chcieliśmy tego uniknąć - tłumaczył w TVN24 Paweł Kasprzak, lider Obywateli RP. - Po drugie, jednym z naszych postulatów było odzyskanie wolności zgromadzeń. De facto żeśmy ją odzyskali - kontynuował.

Tymczasem Telewizja Republika w krótkim tekście na portalu internetowym nazwała to "poddaniem się". W dodatku obraźliwie przekręcono nazwy organizacji, pisząc o "UBywatelach RP" i KODomitach".

Dalsza część 3-zdaniowego tekstu jest równie obraźliwa. Autor pisze, że zapowiadały się burdy, które rzekomo "są bliskie" demonstrującym. Dalej autor stwierdza, że organizacje "odpuściły" protest z powodu "niskiej frekwencji", nie przedstawiając na to żadnych dowodów, ani komentarza samych protestujących.