Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017. Wiemy, jak poszło gimnazjalistom na egzaminach

Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 zostały ogłoszone przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Przedmioty humanistyczne wypadły lepiej niż przyroda i matematyka.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego w skali kraju są już znane. CKE opublikowała średnie wyniki egzaminów, które uczniowie pisali prawie dwa miesiące temu.

Oto wyniki z najpopularniejszych przedmiotów: Język polski 69 procent, matematyka 47 proc., historia 59 proc., a przyroda 52 proc. 

Z angielskiego na poziomie podstawowym uczniowie średnio uzyskali 67 procent, a na poziomie rozszerzonym 43 procent.

Zobacz więcej informacji o wynikach egzaminu gimnazjalnego 2017:

Informacje wstępne o wynikach egzaminu gimnazjalnego w 2017 >>>

Rozkłady procentowy wyników egzaminu gimnazjalnego w 2017 >>>

Egzamin gimnazjalny 2017. Wyniki według lokalizacji szkoły >>>

Od północy uczniowie mogą sprawdzać wyniki na stronie internetowej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w swoim regionie. Zaświadczenia o wynikach gimnazjaliści dostaną 23 czerwca w dzień zakończenia roku szkolnego.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego - podobnie jak rok temu

Zdaniem dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej doktora Marcina Smolika egzamin wypadł podobnie jak w ubiegłym roku.

- Wyniki, choć nie należy ich porównywać z roku na roku, to co do zasady pokazują podobny trend, to znaczy przedmioty humanistyczne czyli język polski i historia - lepiej niż przyroda i matematyka, a języki obce podobnie jak przedmioty humanistyczne - całkiem przyzwoicie - mówi Marcin Smolik.

Dyrektor mówi, że tradycyjnie uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniami z języka polskiego, które sprawdzały umiejętność czytania, wnioskowania i wyciągania informacji z przeczytanego tekstu.

W przypadku historii podobnie jak w ubiegłych latach uczniowie mieli problem z chronologią.

- Odczytywanie chronologiczne i porządkowanie chronologiczne to jest taka umiejętność, która rzeczywiście kuleje i widzimy, że tu potrzeba bardzo dużo pracy - mówi dyrektor CKE.

- A to wiąże się z logicznym myśleniem, ciągami przyczynowo-skutkowymi, które dotyczą tak na prawdę nie tylko historii, ale także całego kształcenia - wyjaśnia Marcin Smolik.

Więcej o: