Woda Staropolanka reklamuje się razem z kontrowersyjną marką. Klienci oburzeni. "Nie macie obciachu?"

Producent wody "Staropolanka" (państwowa spółka KGHM) pochwalił się w sieci współpracą z kontrowersyjną marką odzieżową Red is Bad. Część klientów nie kryje swojego oburzenia tym faktem.

Zdjęcie biało-czerwonej butelki z limitowanej edycji pojawiło się na facebookowej stronie "Staropolanki" 2 maja, w Dniu Flagi. Przy okazji producent wody ogłosił, że etykieta inspirowana polskimi barwami to efekt współpracy z marką Red is Bad.

Jesteśmy stąd. To nasz kraj. Nasza historia i tradycja. Nasze barwy (...) RED IS BAD to marka odzieżowa silnie inspirująca się polską historią, która całą produkcję ubrań realizuje w naszym kraju

- tłumaczy producent "Staropolanki". Ale nie wszystkich klientów przekonały te wyjaśnienia.

Pod wpisem przybywa krytycznych komentarzy, takich jak ten:

Staropolanka sama w sobie jest polską, jednoznacznie kojarzącą się z naszym krajem i narodem marką - nie musi się promować kooperacją z firmą, której główny pomysł na reklamę to gloryfikacja ksenofobii i zakłamywanie historii, która nigdy nie jest czarno-biała. Słabo.

- napisał pan Piotr. Podobnych ocen nie brakuje. "RED IS BAD - negatywne skojarzenia z samej nazwy. Skąd to i co to jest; kto to wymyślił?" - pyta inny internauta. "Żałosne! Jak można nie mieć poczucia obciachu? Bratanie się z firmami afirmującymi zbrodniarzy wojennych (...) jest nie tylko żałosne, jest krótkowzroczne" - ocenia pani Martyna.

W komentarzach przypomniano również, że Polanica-Zdrój, gdzie produkowana jest woda, w 1905 roku (na butelce pojawia się hasło "Polska woda od 1905 roku") i jeszcze przez kolejne 40 lat nazywała się Bad Altheide i była niemieckim uzdrowiskiem.

Marketingowcy "Staropolanki" na razie nie widzą powodów do gaszenia pożaru. "Dziękujemy za opinię, każda jest dla nas bardzo cenna :)", "Wszelkie informacje o marce znajdziecie na jej profilu :)" - odpisują na pojedyncze komentarze.

Jednocześnie po tym, jak krytycy znacznie obniżyli średnią ocen na stronie facebookowej, administratorzy zablokowali możliwość ich dodawania. 

Kontrowersyjna marka

Producent "odzieży patriotycznej" - jak nazywa siebie Red is Bad - już nie raz wywoływał wokół siebie kontrowersje. Tak było zaledwie kilka tygodni temu, kiedy marka wypuściła swoją najnowszą kolekcję. Modelki reklamują w niej ubrania, niszcząc przy okazji dzieła Karola Marksa. Niektórzy porównywali to do niezbyt dobrze kojarzącej się z historii akcji palenia książek. O marce było też głośno, kiedy publicznie pokazał się w jej bluzie prezydent Andrzej Duda, w trakcie podróży do Chin. Wtedy także fakt ten wzbudził kontrowersje.

Red is Bad, najbardziej chyba znana firma w nurcie "odzieży patriotycznej", nie unika ideologicznych wycieczek, a w jej filozofię wpisuje się także skrajny eurosceptycyzm i radykalnym antykomunizm - stąd nazwa marki i deklaracje z koszulek w stylu "Better Dead Than Red" (lepiej być martwym, niż czerwonym). Na ubraniach marki pojawiają się nie tylko narodowe flagi i orły, motywy powstańcze czy skrzydła husarii, ale również antyunijne manifesty czy krytyka lewicowego ruchu ekologicznego.

Zrobiłeś zakupy, ale towar okazał się wadliwy? Spokojnie, jesteś kryty...

Więcej o:
Komentarze (423)
Woda Staropolanka reklamuje się razem z kontrowersyjną marką. Klienci oburzeni. "Nie macie obciachu?"
Zaloguj się
  • gangut

    Oceniono 57 razy 27

    Nietrafione. "Patrioci" wody mineralnej nie piją. Gdyby to było tanie piwo, to co innego...

  • mirek76pl

    Oceniono 56 razy 24

    Teraz czekam, az producent zakomunikuje, ze zielony kolor butelki to efekt wspolpracy z ONR.

  • newpatric

    Oceniono 43 razy 17

    Red is Bad to fakt :)

    Dlatego nie lubię czerwonych z PIS.

    Powinien byc zakaz uczestnictwa w życiu politycznym dla członków byłego PZPR. Pewnie z połowa PIS by od razu znikła.

  • niko8472

    Oceniono 39 razy 17

    Red is bad...

    Fakt. Jak juz Sejm sie nad flaga i godlem RP pochylac bedzie nich w koncu ten czerwony kolor usunie..., nie na fioletowy przerabiac, poprostu won z wrazym kolorem. A te cale sygnalizacje swietlne to do pudla za propagowanie czerwonego koloru...

    "Poczucie obciachu" tez jest ciekawym zwrotem;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX