Tuchola z nowym logiem. Nie wszyscy są zachwyceni. "Jakby przedszkolak malował"

Skromny napis i "elementy związane z regionem" - to projekt, który wkrótce stanie się znakiem promocyjnym Tucholi. Ale pomysł na logo nie wszystkim przypadł do gustu.

W sumie do konkursu zorganizowanego przez gminę zgłoszono 49 prac. Najlepszą z nich okazał się projekt autorstwa jednej z mieszkanek Tucholi - w nagrodę kobieta otrzymała laptopa o wartości 2 tys. złotych.

Ślimaki, kółka. Zobacz, jak promują się polskie miasta [GALERIA]

Wygranej pogratulował jej sam burmistrz. Tadeusz Kowalski od razu jednak zastrzegł, że wersja znaku zaprezentowana przez nią w konkursie nie jest ostateczna.

W porozumieniu z autorką będziemy nieco modyfikować projekt. Zmiany nie będą jednak duże

- zapowiedział burmistrz. Nie zdradził, co dokładnie się zmieni i dlaczego. Na oficjalnej stronie gminy znalazło się natomiast krótkie wyjaśnienie, z jakich elementów składa się zwycięski projekt.

Logo przedstawia napis „Tuchola” z elementami ściśle związanymi z naszą gminą, naszym regionem. Są tu grzybek, sosna i woda

- czytamy w informacji o rozstrzygnięciu konkursu. - Z założenia ma to być typowy znak promocyjny, ponieważ nie w każdej sytuacji możemy użyć naszego herbu, na którym jak wiadomo, widnieje św. Małgorzata - dodaje burmistrz Kowalski.

Jeszcze zanim logo zdążyło przejść wspomniane modyfikacje i trafić do materiałów promocyjnych, już zrobiło "karierę" w sieci. Projekt trafił m.in. na facebookowy fanpage "Grafik płakał jak projektował". "Loga miast mają już taki styl, który wygląda, jakby przedszkolak malował. Warszawa, Wrocław" - zauważa jedna z komentujących. "Brakuje kleszcza i komara" - dodaje inny.

Są też jednak tacy, którzy bronią projektu i jego autorki, bo - jak przypominają - konkurs został przygotowany dla mieszkańców, w tym tych najmłodszych, a nie dla profesjonalnych grafików. "Oczywiście osobnym tematem jest sensowność tworzenia komunikacji gminy w taki sposób, ale to już inna bajka" - zaznacza internautka.

Wygląda jednak na to, że samym mieszkańcom pomysł na logo również nie przypadł do gustu. W internetowej ankiecie na stronie "Tygodnik Tucholski" 84 proc. czytelników uznało, że projekt im się nie podoba.

Polska jest biedna? Jedno nasze województwo jest bogatsze niż niektóre kraje

Więcej o: