Sieć sklepów Lidl wprowadziła płatne parkingi przed niektórymi ze swoich sklepów. Jak donosi "Gazeta Wrocławska", w stolicy Dolnego Śląska tak jest przy co najmniej trzech placówkach. Bezpłatne jest pierwszych 60 minut parkowania. Pod warunkiem, że za szybą jest wydruk z parkomatu. Za każdą kolejną godzinę trzeba zapłacić 5 złotych. Brak opłaty to 100 zł kary. O jej egzekwowanie dbają pracownicy zewnętrznej firmy.
O sprawę zapytaliśmy sieć. "Systemy parkingowe zostały wprowadzone przy kilkunastu sklepach Lidl w Polsce, na wyraźną prośbę klientów i tylko w wyjątkowych przypadkach" - pisze Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager firmy. Zdaniem Lidla, ma to zapobiec sytuacjom blokowania miejsc parkingowych przez osoby, które nie robią zakupów w sklepie.
"Gazeta Wrocławska" twierdzi, że wielu klientów nie zauważyło informacji o opłatach. Sieć podkreśla jednak, że parkingi są odpowiednio oznakowane, a przed wprowadzeniem nowych zasad odbyła się akcja informacyjna.
Czy firma planuje stworzenie płatnych parkingów także przed innymi placówkami? "W razie wystąpienia problemów związanych z dostępnością miejsc parkingowych będziemy podejmować odpowiednie działania" - pisze Robaszkiewicz. "Rozwiązania związane z systemem parkingowym spotykają się z uznaniem i akceptacją klientów" - dodaje.