Od teraz na stacjach Lotos wyeksponowane będą TE tytuły. Powód? Mamy odpowiedź

Szefowie stacji Lotos dostali jasne wytyczne, które pisma i gazety mają być eksponowane. Wśród nich znalazły się m.in. "Do Rzeczy", "wSieci" i "Gazeta Polska".

Od kilku dni na stacjach spółki Lotos Paliwa szczególnie wyeksponowane są te tytuły prasowe: "Do Rzeczy", "wSieci", "Gazeta Polska", "Nasz Dziennik" i "Wprost". Stosowne polecenie miał wydać sam kierownik operacyjny przedsiębiorstwa, zaznaczając, że to kwestia priorytetowa.

Powody czysto finansowe?

W mailu, który opublikował portal Trójmiasto.pl czytamy, że zmiana ekspozycji jest kluczowa dla spółki, ponieważ "ma bezpośredni wpływ na to, jak będą ją postrzegać klienci". Co ma budować markę sieci paliw? Z wiadomości wynika, że dwa konkretne napoje energetyczne, płyny do spryskiwaczy, alkohol i papierosy oraz właśnie tych pięć konkretnych pism. Zarząd prosi, żeby kierownicy sklepów codziennie kontrolowali, czy są one wyeksponowane w estetyczny sposób.

Lotos wydał w tej kwestii oświadczenie. Poinformował, że decyzje o tym, co i jak jest eksponowane, każdy koncern paliwowy podejmuje samodzielnie, biorąc pod uwagę potencjalne zyski. Zachował jednak dla siebie, czy oszacował zysk na podstawie trendów czytelniczych czy umowy z wydawcami.

Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - napisał Gazecie.pl rzecznik prasowy spółki.

Grupa Lotos nie jest prekursorem w eksponowaniu prawicowych mediów na swoich stacjach. Trójmiejska "Gazeta Wyborcza" przypomniała, że na początku 2016 r. PKN Orlen rozwiązała umowę ze spółką Agora.

 

Więcej o: