Gimnazja to zło? Dziś minister je likwiduje, ale zobaczcie, co mówiła o nich parę lat temu [WIDEO]

Minister edukacji Anna Zalewska jako przeciwniczka gimnazjów zdecydowała się na ich "wygaszanie". W wywiadzie sprzed 7 lat chwaliła jednak reformę edukacji wprowadzoną przez Jerzego Buzka.

Obecna minister edukacji narodowej Anna Zalewska siedem lat temu udzieliła wywiadu lokalnemu portalowi Doba.pl. Dziennikarz zapytał ówczesną posłankę o zdanie ws. reformy edukacji premiera Jerzego Buzka i ministra edukacji Mirosława Handkego. Zmiany realizowane od 1999 roku zakładały m.in. wprowadzenie gimnazjów i sześcioklasowych szkół podstawowych.

- Założenia tej reformy oczywiście są dobre i one są cały czas kontynuowane - powiedziała Anna Zalewska. - Natomiast nie ukrywam, że cały czas przy reformie w Polsce zapomina się, że ona musi być obudowana pieniędzmi. To jest jeden poważny mankament tej reformy - zaznaczyła.

 

Szefowa MEN zwróciła też uwagę na niepotrzebne zmiany, które - jej zdaniem - wprowadza się oświacie.

- Co rząd, to zmiana koncepcji. I to jest drugi błąd. Jeżeli my polskiej oświaty nie potraktujemy jako priorytetu, gdzie prace mają być kontynuowane bez względu na to, czy ktoś jest z jednej czy drugiej strony sceny politycznej, to nigdzie nie osiągniemy sukcesu - zaznaczyła Anna Zalewska. 

Anna Zalewska w 2009 r. była posłanką na Sejm VI kadencji i jednocześnie członkiem Komisji ds. Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Podkomisji stałej do spraw ekonomiki edukacji i nauki.

MEN reformuje oświatę

Obecnie, jako minister edukacji narodowej w rządzie Beaty Szydło, Anna Zalewska nadzoruje program "wygaszania" gimnazjów.  

W miejsce obecnych 6-letnich szkół podstawowych, 3-letnich gimnazjów, 3-letnich liceów ogólnokształcących, 4-letnich techników i 2- lub 2,5-letnich zasadniczych szkół zawodowych pojawią się nowe szkoły. Mają to być: 8-letnia szkoła powszechna oraz 4-letnie liceum ogólnokształcące, 5-letnie technikum, dwuetapowe 5-letnie szkoły branżowe. CZYTAJ WIĘCEJ>>>

Zobacz także: Anna Zalewska o tym, jak chce reformować szkolnictwo w Polsce