Od stycznia do czerwca tego roku największy wpływy reklamowe wśród tygodników miał "Wprost", który zarobił 59,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Ranking dla portalu Wirtualnemedia.pl przygotowała firma Kantar Media.
Na drugim miejscu "Newsweek Polska" z przychodami na poziomie 52,8 mln zł (spadek o 7,9 proc.). Na trzecim - "Polityka" z wpływami w wysokości 32,4 mln zł (spadek o 14,6 proc.).
Jak informują Wirtualnemedia.pl, znaczący wzrost wpływów odnotowały tygodniki prawicowe. Największy wzrost dotyczył "Gazety Polskiej", która w pierwszym półroczu zarobiła 4,1 mln zł, o 287,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. O ponad jedną trzecią więcej zarobił "wSieci" (ok. 18 mln zł), a o 14,4 proc. - "Do Rzeczy" (26,9 mln zł).
Wzrost wpływów z reklam prawicowych tygodników wynika m.in. ze zwiększoną liczbą reklam zlecanych przez spółki Skarbu Państwa.
Zobacz także: "Media publiczne w Polsce miały wyglądać jak BBC bis. Teraz mamy BBC PiS"