TVP straciła na emisji meczów Euro 2016. Wydała 40 mln zł, zarobiła o wiele mniej

• Starcom: TVP zarobiła 21 mln zł dzięki reklamom podczas Euro 2016 • Prawa do transmisji 11 spotkań kosztowały ok. 40 mln zł• Prezes TVP Jacek Kurski: wpływy są wyższe niż zakładaliśmy

Wpływy reklamowe Telewizji Polskiej z emisji meczów Euro 2016 wyniosły ok. 21 mln zł - informuje portal WirtualneMedia, powołując się na dane agencji Starcom Polska. Przychody Polsatu wyniosły 37 milionów złotych (Polsat emitował na głównej antenie 24 mecze).

TVP zapłaciła Polsatowi ok. 40 mln zł za prawa do transmisji 11 spotkań. A to oznacza, że Telewizja Polska nie odzyskała wydanych pieniędzy. I to mimo faktu, że TVP gromadziła podczas wszystkich spotkań większą widownię od Polsatu.

Przykładowo, jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, mecz Polska-Portugalia śledziło 8,07 mln widzów w TVP1 i 7,9 mln w Polsacie i Polsacie Sport.

- Nie zarobiliśmy na Euro 2016 tyle, żeby ta impreza się nam zwróciła. Wpływy reklamowe są wyższe niż zakładaliśmy, ale i tak są mniejsze niż powinny być, gdyby były normalne zasady telemetrii - mówił prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na wczorajszej konferencji prasowej.

 

 

Więcej o: