Nadawcy telewizyjni obiecują, że wszystkie nadawane przez nich materiały będą mieć ten sam poziom dźwięku - reklamy nie byłyby więc głośniejsze od pozostałych audycji. We wrześniu dokument z takim zobowiązaniem mają podpisać TVP, Polsat, TVN, ITI Neovision (czyli platforma nc+ m.in. Canal+, MiniMini+, Planete+), Telewizja Puls oraz Grupa ZPR Media (m.in. Eska TV, Polo i Fokus TV) - opisują Wirtualne Media. Nadawcy porozumieli się w tej sprawie z KRRiT.
Nadawcy mają uwzględniać poziom głośności dźwięku „-23 LUFS” przyjęty na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców. Jak piszą Wirtualne Media, "głośność na wszystkich kanałach przez cały czas ma być taka sama".
Od 30 czerwca 2011 roku w Polsce obowiązuje rozporządzenie, które zabrania podbijania głośności reklam w radiu i telewizji. Jednak nadawcy notorycznie łamali ten zakaz. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji prowadziła w zeszłym roku monitoring w tej sprawie - okazało się, że 12 proc. bloków reklamowych w stacjach naziemnych i 6 proc. w kanałach satelitarnych jest znacząco głośniejszych od sąsiadujących z nimi programów.
A TERAZ ZOBACZ: Jacek Kurski mówi nam, jaka będzie teraz telewizja. A zapytany o zwolnionych dziennikarzy odpowiada, że...