Denerwują was głośne reklamy w TV? Jest porozumienie polskich nadawców w tej sprawie

• Nadawcy TV podpiszą zobowiązanie ws. głośności ich audycji• Wszystkie programy mają mieć ten sam poziom dźwięku• Także reklamy nie byłyby głośniejsze od innych materiałów

Nadawcy telewizyjni obiecują, że wszystkie nadawane przez nich materiały będą mieć ten sam poziom dźwięku - reklamy nie byłyby więc głośniejsze od pozostałych audycji. We wrześniu dokument z takim zobowiązaniem mają podpisać TVP, Polsat, TVN, ITI Neovision (czyli platforma nc+ m.in. Canal+, MiniMini+, Planete+), Telewizja Puls oraz Grupa ZPR Media (m.in. Eska TV, Polo i Fokus TV) - opisują Wirtualne Media.  Nadawcy porozumieli się w tej sprawie z KRRiT

Na wszystkich kanałach głośność taka sama

Nadawcy mają uwzględniać poziom głośności dźwięku „-23 LUFS” przyjęty na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców. Jak piszą Wirtualne Media, "głośność na wszystkich kanałach przez cały czas ma być taka sama".

Od 30 czerwca 2011 roku w Polsce obowiązuje rozporządzenie, które zabrania podbijania głośności reklam w radiu i telewizji. Jednak nadawcy notorycznie łamali ten zakaz. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji prowadziła w zeszłym roku monitoring w tej sprawie - okazało się, że 12 proc. bloków reklamowych w stacjach naziemnych i 6 proc. w kanałach satelitarnych jest znacząco głośniejszych od sąsiadujących z nimi programów.

A TERAZ ZOBACZ: Jacek Kurski mówi nam, jaka będzie teraz telewizja. A zapytany o zwolnionych dziennikarzy odpowiada, że...

Więcej o: