Ta droga ma 77 lat i nigdy nie była remontowana. Zobaczcie, w jak idealnym jest stanie

W polskich warunkach taka droga to prawdziwy skarb. Ulica łącząca wsie Pietna i Brożec w województwie opolskim przetrwała w dobrym stanie kilka pokoleń.

Ma 77 lat i nigdy nie była remontowana. Droga do Brożca przetrwała próbę czasu i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo nie trzeba będzie jej łatać. Zawdzięcza to najprawdopodobniej materiałom, z których została wykonana. 

Jak podaje portal nto.pl, ulica jest w całości wykonana z betonu, który wzmocniony jest dodatkowo kamieniem bazaltowym.

MapaMapa Google Maps

Piotr Piestrzyński, redaktor czasopisma "Budownictwo - Technologie - Architektura" ustalił, że droga była budowana w latach w latach 1938-1939, a propaganda głosiła, że jest ona "darem Fuhrera" dla mieszkańców - informuje portal.nto.pl.

W tamtych czasach drogi były budowane z betonowych płyt, mierzących około 2,5 metra długości. Występujące między nimi szczeliny miały najpewniej zapewnić jezdni trwałość, chroniąc nawierzchnię przed rozsadzaniem jej przez mróz i upały.

Jedynie uszkodzenia jakie można zauważyć, to pęknięcia w niektórych płytach, powstałe w trakcie eksploatacji jezdni. Pojazdy, które poruszały się po niej w chwili oddania jej do użytku, miały mniejszy tonaż, stąd droga nie była przystosowana do  samochodów ciężarowych. 

Wyobraź sobie, że cała ludzkość nagle znika. Co stałoby się z naszą planetą?

Więcej o:
Komentarze (157)
Ta droga ma 77 lat i nigdy nie była remontowana. Zobaczcie, w jak idealnym jest stanie
Zaloguj się
  • PJan Pokorny

    Oceniono 36 razy 30

    No to w tym przypadku Adolf H. pozostawil po sobie cos pozytywnego ( technologia dosc szeroko stosowana w tym okresie w III Rzeszy, n.p. autostrada do Krolewca ).

  • smiki48

    Oceniono 22 razy 20

    ta tytułowa POLSKA droga jest tak samo polska jak obozy koncentracyjne. Zbudowali ją Niemcy, a Polacy po prostu jej nie zniszczyli.
    Podobnej jakości dróg w Polsce było znacznie więcej. Przez wiele lat podobna droga była pod Chociwlem. Do czasu gdy zaczęły ją jeździć wywrotki z kruszywami.
    A jeszcze lepsze są drogi, a konkretnie ulice zbudowane przez Niemców jeszcze w XIX wieku lub na początku XX w. Do dziś te ulice wykonane z kostki brukowej są w znakomitym stanie. I tylko tam gdzie nasi rodacy te ulice naprawiali są widoczne dziury. Również chodniki wykonane z dużych płyt granitowych są do dziś idealnie równe, chyba, że ktoś je przekładał.
    Dlaczego Niemcy potrafili robić równe drogi? Bo robili je porządnie a ich inspektorzy nadzoru nie brali łapówek.

  • tichauer

    Oceniono 22 razy 12

    Gdyby nie Adolf, to w 40leciu PRL, w Polsce nie byłoby autostrady, bo żadnego kawałka nie byli w stanie skończyć. Co do obciążeń - kiedy budowano tą drogę, nie było mowy o 42 tonowych TIRach i nacisku 8,5t na jedną oś. Tyle ważył cały najcięższy samochód ciężarowy, wyłączając zestawy do transportu czołgów.

  • wodakrolewska

    Oceniono 20 razy 12

    Skoro jesteśmy w województwie opolskim to należy wstąpić do Śliwic i zobaczyć dziurę w moście po remoncie. Trzy miesiące po ukończeniu remontu niemieckiego mostu mamy sporą dziurę i można tam też wysłać brukarzy żeby zobaczyli jak nie należy układać kostki granitowej.

  • piotr332211

    Oceniono 11 razy 11

    dobra niemiecka robota, jednym słowem wunderschön

  • lubat

    Oceniono 17 razy 11

    Jednak coś po Adolfie pozostało:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX