Disco polo w "Sprawie dla reportera". Kurski walczy o oglądalność? To nie tak

1. Zenon Martyniuk pojawił się w programie „Sprawa dla reportera”
2. Prezesa TVP oskarżono, że wszelkimi sposobami walczy o oglądalność
3. Tymczasem piosenkarz wziął udział w zbiórce pieniędzy dla chorego chłopca

W sieci pojawił się fragment programu „Sprawa dla reportera”, w którym Zenon Martyniuk, gwiazdor disco polo, zaśpiewał swój hit „Prawdziwa miłość to ty”. Natychmiast dało się usłyszeć złośliwe komentarze, że prezes TVP Jacek Kurski chwyta się wszystkiego, by utrzymać odchodzących widzów swojej stacji. Bardzo ostatnio straciły m.in. "Wiadomości". „Kurski walczy o oglądalność TVP” - napisał jeden z najpopularniejszych portali plotkarskich. Jak jest jednak naprawdę?

W odcinku z 14 kwietnia przedstawiono historię 9-miesięcznego Frania z Gostynina. Chłopiec choruje na nowotwór oczu - siatkówczaka. Jak twierdzą rodzice, w Polsce jedynym wyjściem jest chemioterapia, która nie daje gwarancji wyleczenia. Dlatego zbierają fundusze na ratunek oczu syna w USA. Koszt leczenia to 1,5 mln zł.
Mimo że chłopiec ma niecały rok, zdaniem rodziców bardzo lubi oglądać teledyski Zenona Martyniuka, przy nich zasypia. Piosenkarz zdecydował się pomóc Frankowi. Jego udział w programie to część akcji promocyjnej zbiórki pieniędzy na leczenie.

 

Krytycy zwracają uwagę, że wcześniej piosenkarze nie występowali w „Sprawie dla reportera”. Pytają, czy to „dobra zmiana” prezesa Kurskiego. „Bzdura. W tym programie akurat od dobrych paru lat występują najróżniejsi wykonawcy muzyki popularno-biesiadnej. Był Komarenko, był Wiśniewski, była niewidoma dziewczyna z talent show, która śpiewa z labradorem-przewodnikiem u boku etc. etc. Kurski raczej nie ma z tym nic wspólnego” - zaznaczył na Facebooku pisarz Łukasz Najder.

„Sprawa dla reportera” to autorski program Elżbiety Jaworowicz, emitowany w TVP z przerwami od 1984 r. Program ma charakter interwencyjny, pomaga w rozwikłaniu problemów zwracających się o pomoc listownie, telefonicznie oraz pocztą elektroniczną. W styczniu 2016 r. jego oglądalność wynosiła ok. 3,9 mln widzów.