Rosyjska FSB wskazuje winnych eksplozji na moście Krymskim. To obywatele Rosji, Ukrainy i Armenii

Federalna Służba Bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej przekazała, że zatrzymała pięciu Rosjan, trzech obywateli Ukrainy i trzech Armenii w związku z sobotnią eksplozją na Moście Krymskim. W ocenie Moskwy za organizacją eksplozji stoi szef Głównego Zarządu Wywiadu Ministerstwa Obrony Ukrainy Kyryło Budanow.

FSB poinformowała, że eksplozję na moście Krymskim zorganizował szef Głównego Zarządu Wywiadu Ministerstwa Obrony Ukrainy Kyryło Budanow. Do tej pory Ukraina oficjalnie nie potwierdziła, że jej służby mają coś wspólnego z wybuchem.

W sumie FSB zatrzymała do tej pory pięciu Rosjan oraz po trzech obywateli Ukrainy i Armenii w związku ze sprawą.

Rosyjska agencja bezpieczeństwa uważa, że ładunek wybuchowy został zakamuflowany w rolkach folią polietylenową na 22 paletach o wadze ponad 22 ton na początku sierpnia i wysłany z portu w Odessie do Bułgarii. Wysyłkę mieli organizować mieszkańcy Ukrainy, Gruzji i Armenii.

Więcej najnowszych informacji przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Wojna w Ukrainie. Wybuch na moście Krymskim

Silna eksplozja i pożar na moście krymskim miały miejsce w sobotę 8 października rano. Na początku rosyjskie media propagandowe pisały, że zapalił się zbiornik paliwa w pociągu towarowym, czego przyczyną był niedopałek. Później twierdzono, że na przeprawie eksplodowała ciężarówka. W wyniku eksplozji naruszona została konstrukcja mostu, a jeden pas jezdni spadł do morza.

Zniszczenia mostu KrymskiegoMost Krymski zniszczony. Tego Rosjanie nie pokazali [WIDEO]

Mimo zniszczeń most miał zostać częściowo udostępniony jeszcze tego samego dnia - tak twierdzili Rosjanie. Dokładne badania konstrukcji, przy wykorzystaniu m.in. płetwonurków, zostały wykonane w niedzielę 9 października.

 Analitycy wskazują, że dla zaopatrzenia wojsk rosyjskich walczących na południu Ukrainy utrzymanie dostaw mostem Krymskim ma pierwszorzędne znacznie. Logistyka rosyjskich wojsk opiera się na kolei, a zdolności przewozu zaopatrzenia ciężarówkami są ograniczone - z braku sprzętu i kierowców. Dodatkowo bardziej pracochłonne - Rosjanie w ograniczonym stopniu używają palet, pozwalających na zmechanizowaną obsługę załadunku i wyładunku z samochodów. Większość czynności jest wykonywana ręcznie.

Więcej o: