Komisja Europejska krytykuje Rosję. W Moskwie zamknięto biuro telewizji Deutsche Welle

W piątek w Moskwie przestało działać biuro niemieckiej telewizji Deutsche Welle. Decyzja ta została podjęta w odpowiedzi na wydany przez Berlin zakaz nadawania dla niemieckojęzycznego kanału rosyjskiej telewizji RT. "Decyzja Rosji jest niedopuszczalna i nie ma żadnego uzasadnienia" - napisał rzecznik Komisji Europejskiej Peter Stano.

Biuro niemieckiej telewizji Deutsche Welle w Moskwie zostało zamknięte w piątek. Na ścianie moskiewskiego budynku, w którym również mieści się studio Polskiego Radia, wciąż wisi tabliczka z nazwą niemieckiej telewizji Deutsche Welle. Jednak zgodnie z decyzją wydaną przez rosyjskie MSZ, moskiewskie biuro stacji straciło akredytację, podobnie jak wszyscy jego pracownicy. Działania Rosji skrytykowały władze Niemiec i Komisja Europejska.

Zobacz wideo Agnieszka Pomaska o planach likwidacji TVP Info

Peter Stano o łamaniu wolności mediów w Rosji

"Decyzja Rosji jest niedopuszczalna i nie ma żadnego uzasadnienia" - napisał rzecznik Komisji Peter Stano. Dodał, że to potwierdza ciągłe łamanie wolności mediów w Rosji i lekceważenie ich niezależności. Podkreślił też, że decyzja niemieckich władz o zakazie działalności dla RT z powodu braku ważnej koncesji nie ma żadnego związku z działalnością Deutsche Welle w Rosji. Peter Stano przekazał słowa unijnej solidarności i wyraził oczekiwanie, że niemiecki nadawca będzie miał pełne i sprawiedliwe możliwości podjęcia kroków prawnych, by zakwestionować tę nieuzasadnioną decyzję.

Ukraiński żołnierz (zdjęcie ilustracyjne)Ukraina nadal czeka na hełmy od Niemiec. "Na razie brak poświadczenia"

Zapowiedź rosyjskiego MSZ

Rosyjskie MSZ zapowiedziało, że dodatkowo zostanie zainicjowany proces napiętnowania Deutsche Welle statusem „zagranicznego agenta", a także powstanie lista niemieckich urzędników odpowiedzialnych za zablokowanie nadawania w Niemczech programów RT. Osoby, które znajdą się na liście, nie otrzymają rosyjskich wiz.

Kardynał Reinhard Marx, arcybiskup Monachium i Fryzyngi.Celibat księży. Niemiecki kardynał chce zniesienia tego obowiązku

Rosyjska prokremlowska telewizja RT w ubiegłym roku rozpoczęła nadawanie programu w języku niemieckim. Stacja starała się o koncesję w Luksemburgu, ale jej wniosek został odrzucony. Zwróciła się więc o odpowiednią zgodę do władz Serbii i taką otrzymała. W Berlinie wyjaśniono, że telewizja nadaje w języku niemieckim dla odbiorców w Niemczech, jednak nigdy nie zwróciła się do niemieckiego regulatora o zgodę.

Więcej o: