Sąd uznał portal Biełsatu za ekstremistyczny. Białoruskie MSW informuje o karach. "Absurdalna decyzja"

Białoruskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych poinformowało, że stronę internetową i media społecznościowe telewizji Biełsat uznano za ekstremistyczną. Decyzję w tej sprawie podjął sądu w Homlu.

Jak podaje na Twitterze dziennikarka Hanna Liubakova, pracująca w przeszłości dla Biełsatu, za ekstremistyczne uznano nie tylko portal, ale także wszystkie media społecznościowe telewizji. "Wygląda na to, że wszyscy, którzy nie wyrażają pełnej lojalności wobec Łukaszenki, zostaną uznani za ekstremistów" - napisała. 

Białoruski sąd uznał stronę Biełsatu za ekstremistyczną 

Novayagazeta.ru podaje, że zgodnie z oświadczeniem białoruskiego MSW, decyzję w tym zakresie podjął sąd w Homlu.

Zobacz wideo "Ruski ład"? Suski: Polegał chyba też na tym, że nasza delegacja nie wróciła ze Smoleńska

Podstawę stanowiły materiały z kontroli Głównego Departamentu ds. Walki z Przestępczością Zorganizowaną i Korupcją. W artykule zacytowano fragment komunikatu, w którym stwierdzono, że "przekazywanie informacji z ekstremistycznych źródeł" jest zagrożone grzywną lub aresztem. 

- Celem takich działań władz jest oczyszczenie przestrzeni informacyjnej na Białorusi i maksymalnie utrudnienie rozpowszechniania nieocenzurowanych informacji. Decyzja jest oczywiście absurdalna. Ani Biełsat, ani inne niezależne media nie są ekstremistami. Będziemy nadal pracować, dostarczać naszym widzom i czytelnikom informacje w języku białoruskim i bez cenzury - skomentował zastępca dyrektora Biełsatu Alaksiej Dzikawicki.

Problemy niezależnych dziennikarzy na Białorusi 

Dziennikarze telewizji Biełsat byli wcześniej jednymi z najczęściej zatrzymywanych przez białoruskie służby. Dwie dziennikarki Kaciaryna Andrejewa i Daria Czulcowa, które relacjonowały powyborcze protesty opozycji, zostały skazane na 2 lata kolonii karnej. Kilka dni temu areszt opuściło dwoje innych dziennikarzy Biełsatu - Anna Halota i Ihar Ilijasz.

Posiedzenie sejmowej Komisji Kultury i Środków PrzekazuKomisja przyjęła projekt "lex TVN". Zgoda tylko na poprawkę Kukiz'15

Telewizja Biełsat od 2007 roku z Warszawy na Białoruś nadaje niezależne informacje oraz propaguje język białoruski, historię i kulturę

Rozgłośnia Radio Swaboda zwraca uwagę, że na Białorusi już kilkadziesiąt portali informacyjnych i sieci społecznościowych uznano za ekstremistyczne.

8 lipca białoruskie władze zablokowały stronę internetową niezależnej gazety "Nasza Niwa". Redaktor naczelny "Naszej Niwy" został zatrzymany, a w jego mieszkaniu dokonano rewizji. Przeszukano także dokumenty księgowe. W maju z kolei doszło do przeszukania w redakcji portalu tut.by.

Symbol błyskawicy ze Strajku Kobiet (zdjęcie ilustracyjne)Łódź. Problemy szkoły, w której zakazano używania błyskawicy

Więcej o: