Gazeta.pl z nagrodą w konkursie INMA Global Media Awards. I miejsce za działania na rzecz społeczności LGBT+

Portal Gazeta.pl zdobył pierwsze miejsce w jednej z kategorii prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. W konkursie nagradzane są najlepsze medialne rozwiązania marketingowe. Jury doceniło nas za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial "Rodzina+" autorstwa Niny Cieślińskiej.

Do tegorocznej edycji konkursu Global Media Awards zgłosiło się 212 mediów informacyjnych (gazety, magazyny, media cyfrowe, stacje telewizyjne i radiowe) z 37 krajów. Jury oceniało łącznie 644 projekty.

Portal Gazeta.pl znalazł się na pierwszym miejscu wśród marek krajowych w kategorii "Public Relations and Community Service" za działania na rzecz społeczności LGBT+. To właśnie w Gazeta.pl ukazał się w ubiegłym roku serial dokumentalny o "Rodzina+" autorstwa Niny Cieślińskiej o rodzinach jednopłciowych wychowujących w Polsce dzieci.

To także portal Gazeta.pl opublikował poradnik dla mediów o tym, jak pisać o osobach LGBT+. Poradnik napisała dziennikarka portalu Wiktoria Beczek.

Na trzecim miejscu w tej samej kategorii uplasowała się "Gazeta Wyborcza", którą nagrodzono za akcję wsparcia dla Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. W jej ramach przekazano organizacji prawie 700 tys. zł przychodu z prenumeraty cyfrowej "GW".

Zobacz wideo Rodzina+ odc. 1. Karolina i Ania

Gazeta.pl z nagrodą w konkursie INMA Global Media Awards

- Cieszę się, że nasze działania są zauważane i doceniane. Mam nadzieję, że dzięki temu historie moich bohaterek dotrą i poruszą jeszcze większe grono, nie tylko tych wspierających i tolerancyjnych, ale też wszystkich powątpiewających w oczywiste wartości - komentowała w marcu (wtedy Gazeta.pl dotarła do finału) Nina Cieślińska, producentka wideo Gazeta.pl, pomysłodawczyni i reżyserka serialu.

- Od lat dbamy o rzetelne informowanie o społeczności LGBT+, a także o nasz język. Chcemy mieć realny wpływ na poprawę sytuacji w kraju. Dlatego bardzo się cieszymy, że zostało to zauważone i docenione w tak prestiżowym konkursie - zaznaczała wówczas Karolina Deling-Jóźwik, p.o. dyrektorki programowej Gazeta.pl.

Dziś dodaje: - Nie mogę być bardziej dumna z naszego zespołu. To nagroda za konsekwencję w działaniach Gazeta.pl jako sojuszniczki społeczności LGBT+. Nie odpuszczamy, takich działań będzie więcej.

Więcej o: