"Seksistowska" - fala oskarżeń po akcji ministerstwa. Niemiecki resort broni się, że "ratuje życie"

Kampania niemieckiego ministerstwa namawiająca do noszenia kasku podczas jazdy rowerem podzieliła nawet członków rządu. Hasło "Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie" nie wzbudziło takich emocji, jak to, że w kasku występują modelki w bieliźnie lub kusych strojach. Padły oskarżenia o seksizm, a resort broni się, że poprzez zwracanie uwagi ratowane są życia.
Zobacz wideo

Kampania niemieckiego ministerstwa transportu sprawiła, że w kierunku resortu zaczęto rzucać oskarżenia o seksizm.

Sama akcja ma uświadamiać jak ważne jest noszenie kasku podczas jazdy na rowerze. Zastrzeżenia nie dotyczą samego tematu, a tego, jak został przedstawiony. Powstała we współpracy z modelami z niemieckiego Top Model i DVR, czyli Niemiecką Radą Bezpieczeństwa Drogowego.

"Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie"

Hasłem kampanii jest: "Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie". Odnosi się do kasku, który mają na głowach modele i modelki występujący na grafikach, nagraniach i plakatach. O ile do tego nikt nie miał zastrzeżeń, tak już to, że np. modelki występują w bieliźnie lub w kusych strojach (modele też) - już tak.

- To zawstydzające, głupie i seksistowskie, jeżeli minister transportu w taki sposób sprzedaje swoją politykę poprzez goliznę - mówiła "Bild am Sonntag" Maria Noichl, eurposłanka z Socjaldemokratycznej Partii Niemiec (SPD).

Oskarżeń było na tyle dużo, że głos zabrał rzecznik ministerstwa transportu Niemiec Wolfgang Ainetter, który napisał:

Poprzez zwracanie uwagi, nasza "kaskowa" kampania ratuje życia. Nic nie zyskuje się z kampanii, która nie generuje zainteresowania, ona wtedy po prostu nie działa. Nadmierna polityczna poprawność nie powinna być ważniejsza od ratowania życia.

"Kwestia gustu" kontra "kask pasuje do ubrania"

W podobnym tonie kampanii bronił Christian Kellner, dyrektor generalny DVR. - Oczywiście taka kampania jest zawsze kwestią gustu, ale celowo pokazujemy zarówno kobiety i mężczyzn - wskazał w komunikacie wydanym przez radę.

Co ciekawe, wśród krytyków kampanii ministerstwa znalazła się Franziska Giffey, szefowa resortu rodziny. Na swoim Facebooku zamieściła zdjęcie w kasku rowerowym i zwróciła się bezpośrednio do ministra transportu Adnreasa Scheurera:

Drogi Andreasie: Kask pasuje też do ubrania!
Zobacz wideo