Awaria Facebooka sprawiła, że jako domyślne ustawienie prywatności serwis proponował „publiczne” - nawet jeżeli wcześniej publikowaliśmy posty dla węższej grupy, np. „tylko dla znajomych”. Ponieważ normalnie Facebook przyjmuje jako domyślne nasze dotychczasowe ustawienia, wielu użytkowników nie zwróciło uwagi na zmianę i publikowało posty jako publiczne.
Facebook właśnie poinformował, że awaria miała miejsce w dniach 18-27 maja i dotknęła 14 mln użytkowników.
W czwartek Facebook zaczął informować użytkowników o awarii i zaproponował, by przejrzeli wcześniejsze posty. Erin Egan, szef ds. prywatności, wystosował też przeprosiny.
Facebook dopiero co zmagał się z wizerunkowymi skutkami tzw. afery Cambridge Analitica. Chodzi podejrzenie, że dane kilkudziesięciu milionów użytkowników Facebooka zostały wykorzystane, za pośrednictwem zajmującej się politycznym doradztwem brytyjskiej firmy Cambridge Analytica, do politycznych celów w ostatnich wyborach prezydenckich w USA. Mark Zuckerberg składał przed kongresem USA zeznania dotyczące m.in. prywatności na Facebooku.
Polecamy: Prywatność na Facebooku. Ekspert: w Europie nasze dane są dużo lepiej chronione