Wonderboksy to "pudełka prezentowe", które zawierają katalogi oferujące masę atrakcji. Osoba obdarowana takim prezentem może wybrać jedną z opcji i bezpłatnie zjeść romantyczną kolację we dwoje, skoczyć ze spadochronem czy wybrać się na zabieg upiększający do salonu spa.
Jedna ze słuchaczek TOK FM zadzwoniła do redakcji z informacją, że firmy, które powinny honorować bony, odsyłają klientów z kwitkiem. - Dostaliśmy od synów talon na kolację z okazji rocznicy ślubu. Kiedy postanowiliśmy wybrać się na tę kolację, okazało się, że talony są już nieważne. Restauracje, do których postanowiliśmy pójść, odmówiły ich przyjęcia. W jednej z nich wytłumaczono nam, że nie realizują zamówień, bo firma, która sprzedaje te talony, zalega z płatnościami. Próbowaliśmy zadzwonić do tej firmy, ale numer telefonu nie odpowiadał - mówi Danuta z Lublina.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy firma, która jeszcze niedawno hucznie zdobywała polski rynek, faktycznie jest dziś niewypłacalna. Okazało się, że w Internecie przeczytać można więcej takich historii, jak ta pani Danuty. Ludzie nie dajcie się oszukać!!!! Te bony nigdzie nie można zrealizować! To WIELKI PRZEKRĘT - zgarnęli pieniądze, firmy już nie ma... Te bony nie maja już żadnej wartości! - pisze jeden z internautów. Ja do nich dzwonie od dwóch dni i głucho, a wszędzie gdzie zadzwonię mówią, że wonderbox nie przyjmują! Co za złodzieje!!! - pisze inna osoba.
My również próbowaliśmy dodzwonić się pod numer podany na stronie internetowej. Nikt jednak nie podnosił słuchawki. Zaczęliśmy też dzwonić do restauracji z katalogów Wonderbox: - Nie jest pan pierwszy. Dużo osób dzwoni w tej sprawie. Wszystkim mówimy to samo. Nie przyjmujemy już Wonderboksów - mówi jeden z sopockich restauratorów. - Podobne głosy usłyszeliśmy w innych miastach.
"Uregulowaliśmy już zaległości"
Pojechaliśmy więc do siedziby Wonderbox. Okazało się, że firma wciąż istnieje. Mieści się na tyłach jednego z domków jednorodzinnych na warszawskim Mokotowie. Pracownica, którą zastaliśmy na miejscu, nie ukrywała, że firma faktycznie boryka się z problemami finansowymi. - Rezerwacje były wstrzymana do ubiegłego tygodnia. Obecnie wznowiliśmy rezerwacje - mówi Elżbieta Szymonik z biura obsługi klienta.
Jak się dowiedzieliśmy, firma zalegała z płatnościami za dwa miesiące. Szymonik zapewnia jednak, że już wszystko zostało uregulowane i prosi, by klienci, którzy mają problem z rezerwacją, skontaktowali się z nią, najlepiej pod adresem: elzbieta.szymonik@wonderbox.fr
W rozmowie z nami firma Wonderbox zobowiązała się również przedłużyć ważność bonów o dwa miesiące - tak, by wszyscy zdążyli z nich skorzystać.
Zostałeś oszukany? Napisz na: uprzejmiedonosze@policyjni.pl
W serwisie policyjni.pl także: Bili i przypalali zapalniczką, aby poznać kod PIN