Carrefour, francuski gigant handlu, wycofuje się z Rosji

Brak perspektyw rozwoju to oficjalny powód wycofania się firmy Carrefour z rosyjskiego rynku. O swojej decyzji spółka poinformowała dziś w specjalnym komunikacie.

Carrefour, drugi na świecie pod względem wielkości sprzedaży detalicznej po amerykańskim Wal-Mart Stores Inc, gigant powiedział, że sprzeda wszystkie swoje udziały w Rosji i to zaledwie cztery miesiące po otwarciu pierwszego hipermarketu w Moskwie.

W komunikacie czytamy, że firma zdecydowała wycofać się z Rosji ze względu na brak perspektyw rozwoju i możliwości zdobycia wiodącej pozycji na tamtejszym rynku. Sprawa jest jednak nie jasna, bo jeszcze nie tak dawno władze spółki twierdziły, że rosyjski rynek ma potencjał, a Carrefour nie zamierza się z niego wycofywać.

Rzecznik Carrefour nie chciał komentować decyzji o sprzedaży oddziałów w Rosji.

W tej chwili Carrefour ma dwa hipermarkety w Rosji, jeden w stolicy, drugi w Krasnodarze.