?Rz": Marka Neostrada zniknie z rynku

Zarząd TP zdecydował o likwidacji wartej ponad 500 mln zł internetowej marki - dowiedziała się ?Rzeczpospolita?

Na wrzesień planowana jest większa kampania promująca usługi internetowe pod marką Orange. Według "Rz" los Neostrady jest przesądzony, ale oficjalnie spółka nie chce udzielić informacji na temat planowanej zmiany marki.

- Zniknie z rynku, choć nie wcześniej niż za rok. W drugiej połowie 2009 roku ciężar sprzedaży przesunie się na usługi pod marką Orange - mówi "Rz" przedstawiciel grupy Telekomunikacji Polskiej.

W ubiegłorocznym rankingu "Rzeczpospolitej" Neostrada okazała się jedną z najmocniejszych marek rynku telekomunikacyjnego. Jej wartość oszacowana została na 529 mln zł. W ciągu ostatnich trzech lat TP wydała na promocję Neostrady ok. 100 mln zł. W grupie France Telecom obowiązuje jednak globalna marka Orange. Od ubiegłego roku na mocy umowy z France Telecom - swoim właścicielem - TP ma prawo do korzystania z Orange do oznaczenia usług w sieci stacjonarnej.

Według gazety TP rozważała zachowanie Neostrady jako samodzielnej marki usług telekomunikacyjnych, ale ostatecznie zarząd uznał, że to się spółce nie opłaca.