Z tego jak TVP wypełnia misję publiczną, zadowolonych jest 53 procent ankietowanych. Zdania na ten temat nie ma 32 procent, a 12 procent uważa, że telewizja publiczna źle wywiązuje się z tego zadania.
Jan Dziedziczak z PiS, członek Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, mówi "Rzeczpospolitej", iż wyniki tego sondażu pokazują, że z telewizją nie jest aż tak źle, jak przedstawiają to posłowie koalicji rządzącej. Według niego to kolejny dowód, że przymiarki polityków do zmian w mediach publicznych są niezgodne ze społecznymi oczekiwaniami.
Z kolei szefowa komisji kultury Iwona Śledzińska-Katarasińska z PO zwraca uwagę, że z wypełniania przez TVP misji publicznej zadowolona jest nie aż połowa, ale zaledwie połowa Polaków.
Polacy uważają też, że TVP powinna być finansowana z reklam - sądzi tak 30 procent ankietowanych. 25 procent uważa, że powinny do tego służyć dotacje rządowe, 18 procent jest za podatkiem od reklam, a 13 procent uważa abonament za najlepszy sposób finansowania TVP.
Sondaż przeprowadziła GfK Polonia w dniach 2-6 października na 1000-osobowej próbie Polaków.