Nic nie zapowiadało problemów. Łodzianka Janina Rakowska-Kaszyńska, która ma rachunek w PKO BP a do niego kartę visa, chciała wypłacić pieniądze z bankomatu przy ul. Kopcińskiego. Nim wpisała PIN, bankomat został zablokowany. Okazało się, że wyłączyła go nagle pracująca z tyłu bankomatu ekipa serwisowa. - Szkoda tylko, że nie sprawdzili, czy nikt z niego nie korzysta - narzeka łodzianka.
Kobieta chciała odzyskać kartę, ale panowie jej nie oddali. - Będzie czekać w oddziale banku - usłyszała. Poszła najpierw do tego, w którym ma rachunek. Ale tam okazało się, że musi iść do innego oddziału, do którego "przypisany" jest bankomat. - Jeżdżenie po rozkopanej Łodzi to nic przyjemnego - wspomina czytelniczka "Gazety".
Były też inne niedogodności: nie mogła korzystać z karty i bała się, czy nie znikną z niej pieniądze. - Przecież nie była zablokowana - zastanawia się.
Po dwóch tygodniach, kartę dostarczył do domu naczelnik oddziału. - To mnie usatysfakcjonowało, szkoda tylko, że stało się to dopiero po napisaniu skargi - mówi.
Krzysztof Gacek, rzecznik PKO Banku Polskiego, przeprasza panią Janinę: - Przed przystąpieniem do pracy ekipa powinna upewnić się, czy żaden klient nie korzysta z bankomatu - przyznaje. - Jest nam niezmiernie przykro, że tym razem tak się nie stało i za pośrednictwem redakcji chciałbym klientkę przeprosić.
Zatrzymaną przez bankomat kartę (bez względu na przyczynę blokady) można odebrać oddziale obsługującym dany bankomat. Kartę może klientowi oddać tylko pracownik banku, sprawdzając wcześniej dokument tożsamości. - Musimy pamiętać, że kartę możemy odzyskać tylko, gdy zatrzymał ją bankomat PKO BP. Jeżeli kartę zablokował bankomat należący do innego banku, np. Banku Śląskiego lub firmy Euronet, już nie. Jest to zgodne z ustaleniami międzybankowymi - tłumaczy rzecznik.
Po zatrzymaniu karty przez bankomat, klient może odebrać ją w oddziale "przypisanym" do danego bankomatu. Jego adres podany jest na urządzeniu. - W przypadku gdy karta została zatrzymana przez bankomat należący do banku, który wydał nam kartę, nie ma potrzeby jej zastrzegania. Jeśli jest to bankomat "obcy", klient powinien jak najszybciej zastrzec kartę i złożyć wniosek o wydanie kolejnej - radzi rzecznik PKO BP.