Sportowcy to główny hit eksportowy Polski

Obok wódki, kosmetyków i Krakowa sportowcy to najlepszy polski towar eksportowy. Do najlepiej rozpoznawalnych na świecie Adama Małysza i Roberta Kubicy mogą dołączyć wkrótce Ebi Smolarek i Artur Boruc - twierdzi ?Gazeta Prawna?.

W przygotowanym przez MillwardBrown corocznym rankingu najsilniejszych marek świata Brandz Top 100 Powerful Brands nie ma ani jednej polskiej marki.

Polskie produkty dobrze radzą sobie natomiast w obszarach niszowych. Do znanych Wedla, Wyborowej czy Krakusa dołączają kolejne.

Polskie osiągnięcia są jednak niestandardowe. O wizerunek kraju zdaniem ekspertów najlepiej dbają ludzie, zwłaszcza sportowcy - podaje "Gazeta Prawna".

Po Euro 2008, w którym zagra polska reprezentacja, do Małysza i Kubicy mogą dołączyć piłkarze, np. Ebi Smolarek i Artur Boruc.

- Dzięki swojej osobowości, zachowaniu na boisku zwiększają swoją wartość, także reklamową - mówi Jerzy Ciszewski, prezes firmy Ciszewski Marketing Sportowy.