Banki już zarabiają na Euro i kibicach

Limitowane karty, specjalne konta bankowe, konkursy - banki starają się wykorzystać Euro 2008 by przyciągnąć nowych klientów- pisze ?Rzeczpospolita?.

Pank Pocztowy uruchomił lokatę, której oprocentowanie zależeć będzie od wyników polskiej reprezentacji na Euro. Jeśli nasz team wygra wszystkie mecze - oprocentowanie wyniesie 8 proc.

Banki, m.in. PKO BP, Polbank, Dominet Bank, Raiffeisen Bank, Bank BPH, BZ WBK, mają już też w ofercie karty MasterCard w specjalnej szacie graficznej. Każdy bank mógł wybrać inną szatę. Niektóre banki, np. Raiffeisen Bank, dołożyły do efektu wizualnego korzystniejszą ofertę (np. niższe oprocentowanie).

Jak to działa? "Rz" pisze, że od momentu wprowadzenia karty Euro2008 sprzedaż kart MasterCard wzrosła w Dominet Banku wzrosła trzykrotnie a w Raiffeisen Banku jest dwukrotnie wyższa w stosunku do standartowej. Zwycięzca konkursu tego ostatniego banku, w którym wygraną były bilety na mecze, wykonał 20 razy więcej transakcji niż średnia przypadająca na jedną kartę.

Instytycje finansowe nie zapominają też o olimpiadzie - Visa już przygotowuje motywy graficzne.