- Bankomat wciągnął kartę i tyle - opowiada "Gazecie" czytelniczka, która próbowała podjąć pieniądze w sobotę przed południem. - Nie oddał ani pieniędzy, ani nie zwrócił karty. W święta zostałam bez grosza. Kartę odzyskałam dopiero we wtorek, kiedy otworzono bank. Pani w okienku wyciągnęła moją kartę z grubego pliku. Okazało się, że w podobnej sytuacji było ponad 70 osób!
- Bankomat przy ul. Tumskiej został w piątek ok. godz. 19 uszkodzony przez wandali - mówi Tomasz Fill, rzecznik prasowy PKO BP. - Nie realizował transakcji wypłaty i zatrzymywał karty klientów. We wtorek uszkodzenie bankomatu zostało zgłoszone do serwisu i usunięte. Zatrzymane przez bankomat karty są w oddziale i zapraszamy do ich odbioru. Jednocześnie chciałbym przeprosić wszystkich klientów za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją.
Jednocześnie Tomasz Fill podpowiada, co zrobić, kiedy bankomat zatrzyma kartę. - Przede wszystkim należy chwilę pozostać przy bankomacie i upewnić się, czy na pewno urządzenie zakończyło transakcję - mówi rzecznik.
Kartę możemy odzyskać tylko w przypadku, kiedy zatrzymał ją bankomat banku, którego kartą się posługiwaliśmy (czyli np. kartę PKO BP z bankomatu PKO BP). Po zatrzymaną kartę trzeba zgłosić się do oddziału, w którym zlokalizowany jest bankomat. I to w ciągu siedmiu dni, bo tyle czasu bank przechowuje kartę. Aby ją odebrać, wystarczy dowód osobisty.
- W przypadku zatrzymania karty przez bankomat wolno stojący zlokalizowany np. na dworcu czy w supermarkecie należy zgłosić się do oddziału, który obsługuje dane urządzenie. Informacja taka umieszczona jest na bankomacie - dodaje Tomasz Fill. - Jeżeli kartę zatrzymał bankomat należący do innego banku lub firmy Euronet, nie możemy jej odzyskać. Wynika to z ustaleń międzybankowych oraz wymogów organizacji międzynarodowych, których znaki akceptacji umieszczone są na kartach. W takich sytuacjach należy jak najszybciej zastrzec kartę i złożyć w banku wniosek o wydanie nowej karty.