Polski "Top Gear" już w kioskach

Od dzisiaj w kioskach można kupić za 3 zł 90 gr polską edycję miesięcznika "Top Gear", wydawanego na licencji BBC przez Burda Media Polska. Spółka zainwestowała w kampanię produktu 4 mln zł.

Miesięcznik jest bardzo rozbudowany. Ma około 180 stron i podzielony jest na główne działy: Metal (wiadomości motoryzacyjne, prezentacje samochodów), Twarze (ludzi i ich pojazdy), Jazda (testy samochodów), Top Gear (gadżety) oraz Przewodnik. Jednym z felietonistów magazynu jest Jeremy Clarkson, gwiazdor telewizyjnego programu "Top Gear", który bije rekordy popularności na całym świecie.

Ukaże się w nakładzie 122 tys. egzemplarzy. Burda Media Polska liczy, że sprzeda co najmniej 90 tys. egzemplarzy nowego numeru. Potem sprzedaż ma się ustabilizować na poziomie 60 tys. Ma w tym pomóc kampania reklamowa za 4 miliony złotych. W najbliższym czasie tytuł ma być obecny we wszystkich mediach.

Burda Media Polska chce w ten sposób powalczyć o swój udział w polskim rynku pism motoryzacyjnych, który jest wart 40 mln złotych. Łączna wartość reklam, które ukazały się w prasie o tej tematyce w zeszłym roku, to 75,6 mln zł, wynika z danych firmy badawczej Expert Monitor. Rynek urósł w porównaniu z 2006 rokiem o 7 proc.

Więcej o: