- W 2007 roku rozpędzona gospodarka przekładała się na wysoką dynamikę wzrostu rynku reklamowego - mówi Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink. - W tym roku, szczególnie w pierwszej części, przewidujemy kontynuację tej dynamiki - dodaje. Jego zdaniem bardziej niż średnia rynkowa wzrosną nakłady reklamowe w internecie i reklamie zewnętrznej.
Wartość rynku reklamowego w Polsce w 2007 r. wyniosła niemal 6,6 mld zł. Według szacunków Starlinka oznacza to, że wydatki reklamodawców w mediach wzrosły w zeszłym roku o blisko 16,2 proc. Najwyższą dynamikę, w porównaniu z rokiem 2006, dało się zauważyć w reklamie internetowej, reklamie kinowej, zewnętrznej i w telewizji. Słabiej rosły nakłady na reklamę w dziennikach, w magazynach oraz w radiu. Tradycyjnie już najwięcej pieniędzy wydano na pokazanie się w telewizji - było to 3,35 mld zł, czyli 50,9 proc. ogółu inwestycji. Na największy wzrost wydatków telewizyjnych zdecydowała się branża telekomunikacyjna, finansowa, żywnościowa oraz branża higieny i pielęgnacji ciała.