Jack Trout: Konsumenci lubią rzeczy proste

- Umysły nie znoszą rzeczy skomplikowanych, a producenci uwielbiają komplikować swe produkty - przekonywał Jack Trout, amerykański guru marketingu, który doradza m.in. IBM czy Burger King i jest autorem takich książek, jak "Wyróżnij się lub zgiń" czy "Wielkie marki, wielki kłopot". W środę spotkał się on z polskimi menedżerami w siedzibie Agory w ramach Akademii "Gazety Wyborczej" - Szczeble.

Opowiedział o dezodorancie E, który był reklamowany w USA jako pierwszy dezodorant witaminowy. - Psikać sobie witaminy pod pachę? - pytał Trout. - To zbyt skomplikowany przekaz, nic dziwnego, że E bardzo szybko padł.

Niestety, producenci wciąż tworzą urządzenia o zbyt wielu funkcjach, żeby normalny człowiek mógł je ogarnąć. Jako przykład ekspert wymienił nawet iPhone (telefon komórkowy produkowany przez firmę Apple). Zdaniem Trouta również on jest zbyt skomplikowany, a wielu recenzentów wskazuje jako najsłabszą funkcję iPhone'a właśnie... telefon.