To zasługa przede wszystkim długiego świątecznego weekendu. Z jednej strony zmniejszył on liczbę wydań niektórych tygodników z tradycyjnych czterech w miesiącu do trzech, ale z drugiej strony - redakcje przygotowały z tego powodu specjalne wydania podwójne, których sprzedaż była lepsza niż zwykłe. W efekcie trzy z czterech największych tygodników poprawiły w sierpniu swój wynik.
Najważniejszą zmianą w rankingu jest powrót "Polityki" na pozycję lidera. Jej sierpniowa sprzedaż wyniosła 186,3 tys. egzemplarzy (spadek o 1,2 proc. wobec analogicznego okresu zeszłego roku). Wydawca "Polityki" wciąż nie zdecydował się na wspieranie sprzedaży dodatkami płytowymi. A właśnie dzięki nim "Wprost" udało się osiągnąć w lipcu pierwsze miejsce.
Jednak w sierpniu, gdy tygodnik wydał kolejną płytę ze swojej kolekcji "Propaganda PRL", jego sprzedaż sięgnęła 171,3 tys. egzemplarzy (wzrost o 1 proc.), ale była o blisko 15 tys. egzemplarzy niższa niż w przypadku "Polityki".
Trzecie miejsce zajął wydawany przez Axel Springer "Newsweek Polska", który zakończył sierpień ze sprzedażą na poziomie 156 tys. egzemplarzy (wzrost o 0,7 proc.). Należący do Edipresse "Przekrój", kontynuował w sierpniu swoją kolekcję filmową, co pozwoliło mu poprawić wynik o 1,9 proc. i osiągnąć sprzedaż 65,9 tys. egzemplarzy.