HSBC dla firm

Największy europejski bank chce zawalczyć w Polsce o klientów korporacyjnych. Na razie obsługuje 300 firm, ale do końca przyszłego roku liczba ta ma wzrosnąć do tysiąca

HSBC ma ponad 2,7 tys. biur w 22 europejskich krajach. Na całym świecie obsługuje ponad 2,5 miliona klientów biznesowych. W Polsce ma już oddziały bankowości korporacyjnej w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu i we Wrocławiu. W przyszłym roku zmierza otworzyć kolejne w Lublinie, Łodzi i Krakowie.

- Jedną z największych barier w eksporcie wymienianą przez polskich przedsiębiorców jest brak dostępu do informacji na temat rynków zagranicznych oraz do godnych zaufania partnerów - mówi prezes HSBC Bank Polska Janusz Dedo.

Teraz ma się to zmienić. HSBC przedsiębiorcom oferuje opiekę i doradztwo konsultantów biznesowych, którzy mają pomóc w rozwoju ich firm za granicą. Takich osób jest 24, a w przyszłym ich liczba zwiększy się do 47. Z ich pomocą w ostatnich tygodniach polskie firmy weszły na rynek chiński (m.in. Sokołów) i do Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

HSBC zamierza zajmować się nie tylko obsługą dużych firm, ale też małych i średnich przedsiębiorstw. - Część mniejszych firm szuka rynków zbytu i kontaktów handlowych poza granicami Polski i my chcemy im w tym pomóc - mówi dyrektor zarządzający bankowością korporacyjną HSBC Bank Polska Rob Carver. Małe i średnie firmy mają stanowić nawet połowę obsługiwanych przez bank klientów.

HSBC udziela już pożyczek i kredytów w Polsce pod marką Beneficial Kredyt. Do tej pory wydał ponad 87 tys. kart kredytowych, a do końca roku liczba ta ma się zwiększyć do 100 tys. Od połowy września można też kupić w Polsce fundusze inwestycyjne HSBC. Jeszcze w tym roku bank zamierza ruszyć z projektem bankowości detalicznej.