Telewizja na życzenie w Multimedia Polska

Multimedia Polska jako pierwszy operator telewizji kablowej zaoferuje telewizję na życzenie. Będą hity z Hollywood, nie zabraknie też erotyki.

Na starcie nową usługę będzie mogło zamówić ponad 10 tys. abonentów sieci kablowej Multimedia odbierających programy w wersji cyfrowej za pośrednictwem specjalnego dekodera. Będą to abonenci z Gdyni, Kalisza, Lublina, Łodzi, Olsztyna i Torunia, którzy będą mogli obejrzeć premierę za 9 zł, a nowości - za 6 zł.

- Obecnie tempo przyłączania do telewizji cyfrowej wynosi 5 tys. osób miesięcznie i ciągle wzrasta - powiedział Andrzej Rogowski, prezes spółki. Do końca roku chce ona mieć 30 tys. abonentów telewizji cyfrowej.

Telewizja na życzenie, czyli "video-on-demand" (VoD) pozwala wypożyczyć film bez konieczności wychodzenia z domu (ściąga się go na dysk dekodera). Jako pierwsza w Polsce tę usługę zaoferowała TP SA, potem zdecydowały się na nią również platforma cyfrowa N, operator telefonii naziemnej Dialog oraz warszawski dostawca internetu Bait.

Multimedia Polska to pierwszy operator kablowy w Polsce wprowadzający telewizję na życzenie. Jej sprzedaż zacznie już od piątku. W bibliotece przygotowanej przez spółkę znajdzie się blisko 600 filmów, w tym aż 500 pozycji pochodzić będzie z katalogu SPI International. Są wśród nich takie produkcje jak "Next", "Posłańcy", "Wieczór", "Taxi 4" czy "Nieustraszeni bracia Grimm". - Klienci telewizji na życzenie będą mogli obejrzeć nowe filmy w tym samym czasie, gdy zadebiutują one na płytach DVD - mówi Piotr Reisch, prezes SPI. Kilkadziesiąt filmów dostarczy również notowana na amerykańskiej giełdzie firma Private zajmująca się dystrybucją filmów erotycznych oraz spółka IKO, do której należy kanał sportowy Sport Klub nadający w Polsce, Rumunii, Serbii oraz na Węgrzech.

Na rozwój telewizji cyfrowej i telewizji na życzenie trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce chce wydać jeszcze w tym roku 30 mln zł. W przyszłym roku będzie to 40 mln zł.