Radiostacja zmienia nazwę na Planeta FM

Radiostacja zmieni nazwę na Planeta FM - odpowiedni wniosek wpłynął już do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Zmiana nazwy oznacza likwidację marki Radiostacja po dziewięciu latach.

Eurozet, do którego należą Radiostacja i Ad.point (właściciel sieci czterech stacji lokalnych nadających pod marką Radio Planeta), zdecydował, że zmieni format i nazwę swojej ponadregionalnej rozgłośni. Informacje serwisu Media FM potwierdziła oficjalnie rzeczniczka Eurozetu Katarzyna Brzezińska. Po uzyskaniu zgody KRRiT rozgłośnia będzie nadawała jako Planeta FM, dzięki czemu ta marka będzie obecna w 16 miastach. Według nieoficjalnych informacji do sieci Planety mogą dołączyć w przyszłości też inne stacje Ad.pointu, np. Radio Flash w Koninie i Słupcy oraz Radio Wa-Ma w Iławie, Mrągowie i Giżycku. Radio Wa-Ma w Olsztynie może zostać przekształcone w Antyradio (ponadregionalna sieć Ad.pointu skupiająca obecnie trzy stacje). Katarzyna Brzezińska zaprzecza, że Eurozet ma takie plany, jednak przyznaje, że wzmacniana będzie marka Antyradio. Do KRRiT nie wpłynęły na razie wnioski o zmianę nazwy którejkolwiek ze stacji Ad.pointu. Brzezińska odmawia też udzielenia informacji, kto pokieruje ponadregionalną Planetą FM: dotychczasowy szef Radiostacji Mateusz Kirstein czy dyrektor programowy sieci Radio Planeta Jacek Pluta. - Do czasu uzyskania zgody Krajowej Rady na zmianę nazwy i zakończenia procesu przekształcania obu sieci jest za wcześnie na rozmowy o zmianach w kierownictwie - mówi Brzezińska.

Radiostacja zaczęła nadawać 11 listopada 1998 roku po przekształceniu Rozgłośni Harcerskiej. Stacją kierowali m.in. Paweł Sito i Piotr Metz. Nadaje w 12 miastach, dysponuje 13 nadajnikami. Jej format to CHR, program adresuje do młodzieży uczącej się z miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Udział w rynku ogólnopolskim to 0,83 proc.

Radio Planeta nadaje obecnie w czterech miastach: Katowicach, Bielsku-Białej, Opolu i Kielcach, w żadnym z tych miast Radiostacja nie ma nadajnika. Stacja nadaje w formacie CHR z przewagą muzyki dance, kieruje swój program do młodzieży z wykształceniem nie wyższym niż średnie. Udział w rynku ogólnopolskim pięciu stacji sieci (do września Radio Planeta nadawało też w Krakowie) to 0,88 proc. (I - VI 2007, Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC).