Rainbow Tours zajmuje szóste miejsce wśród touroperatorów pod względem liczby obsłużonych turystów. Spółka chce zadebiutować na parkiecie na przełomie września i października, a z emisji uzyskać do 24 mln zł. Zaoferuje do sprzedaży 2 mln akcji zwykłych: po milionie dla inwestorów prywatnych i instytucjonalnych. Widełki cenowe: 9-12 zł.
- Chcemy dokapitalizować naszą spółkę zależną na Ukrainie, rozbudować sieć sprzedaży, zwiększyć działania marketingowe w Polsce oraz przejąć kilka krajowych firm turystycznych - ogłosił plany firmy jej prezes Grzegorz Baszczyński.
Na ukraińską spółkę Rainbow Tours przeznaczy 6 mln zł. W działającą od kilku miesięcy firmę Rainbow Tours zainwestował do tej pory 250 tys. euro. Na razie posiada tam jedno biuro sprzedaży w Kijowie, chce otworzyć jeszcze 3-4 punkty, m.in. w okręgu donieckim.
Jednocześnie tour operator prowadzi rozmowy z kilkoma firmami na temat akwizycji, na które chce wydać 5-9 mln zł. - W ciągu sześciu miesięcy powinny pojawić się efekty tych rozmów. Przejmiemy do trzech podmiotów. Będzie to portal turystyczny oraz niszowi organizatorzy turystyki, specjalizujący się w wąskim zakresie usług - powiedział wiceprezes spółki, Remigiusz Talarek. Z prospektu wynika, że te nisze to m.in. turystyka młodzieżowa i studencka, obsługa ruchu biznesowego, wyjazdy motywacyjne i integracyjne.
Dziś ponad 80 proc. akcji ma trzyosobowy zarząd spółki i szef rady nadzorczej. Po emisji ich głos nadal będzie decydujący, nowi akcjonariusze obejmą 16,67 proc. akcji.
Spółka ma 23 biura na terenie Polski, a w przyszłym roku zamierza otworzyć jeszcze 12-18 biur. W tym roku planuje obsłużyć 100 tys. klientów, a w 2008 r. 130 tys. W pierwszym półroczu spółka wypracowała 524 tys. zł zysku netto, przy 48,7 mln zł przychodów.
Na GPW z branży turystycznej notowana jest grupa hotelowa Orbis i portal Travelplanet.pl oferujący wycieczki innych organizatorów.