- Umowa z wydawcą "The Times" zakłada współpracę redakcyjną i wykorzystanie marki brytyjskiego dziennika - mówi Magdalena Chudzikiewicz, rzecznik Polskapresse. Więcej szczegółów na razie nie zdradza.
Nowy dziennik ma wystartować jeszcze jesienią i będzie bazował na regionalnych gazetach Polskapresse. - Współpraca ze "The Times" może uwiarygodnić projekt Polskapresse i zwiększyć jego szanse na sukces rynkowy - uważa Katarzyna Wiater, dyrektor zarządzającej domem mediowym MediaVest. Jej zdaniem wiele zależy od tego, w jaki sposób Polskapresse będzie się tą marką posługiwał. - Przyklejenie do winiety nowego dziennika nawet tak prestiżowego brandu jak "The Times" nie przywiąże czytelników do dziennika, jeśli zawartość pisma nie trafi w ich oczekiwania - dodaje.
Na podobny ruch zdecydował się wcześniej "Dziennik" wydawany przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer. Od maja tego roku jego dział gospodarczy ukazuje się jako osobna wkładka pod marką "The Wall Street Journal Polska - Dziennik Finansowy". Nie poprawiło to jednak sprzedaży "Dziennika". Zarówno "The Times", jak i "WSJ" należą do magnata medialnego Ruperta Murdocha.