Osiedle powstanie przy ulicy Dywizjonu 303, w sąsiedztwie Fortu Blizne i ul. Lazurowej. Będzie się składać z czterech budynków o wysokości od dwóch do sześciu pięter (najniższe - od strony ul. Dywizjonu 303, a najwyższe - na południu działki).
Budynki zaprojektowała poznańska pracownia Litoborski & Marciniak. Zaproponowali proste, zgeometryzowane budynki o kremowo-brązowych elewacjach.
- Jasne części to tynk, ciemne - płytki klinkierowe - objaśnia Piotr Marciniak.
W budynkach znajdą się 272 mieszkania o metrażach od 30 do 110 m kw. Wszystkie mieszkania mają balkony, a część tych na najwyższych kondygnacjach - tarasy z pergolami. Pomiędzy blokami zaplanowano zieleń oraz place zabaw dla dzieci. Z terenu osiedla został wyeliminowany ruch kołowy. Bezpośrednio z ul. Dywizjonu 303 będzie się wjeżdżać do podziemnego garażu ciągnącego się pod całym kompleksem. Oprócz 280 miejsc parkingowych znajdą się tam jeszcze komórki lokatorskie.
- Na terenie osiedla pozostanie jedynie ciąg pieszo-jezdny pełniący funkcję drogi przeciwpożarowej, ale na co dzień samochody nie będą tędy jeździć - mówi Piotr Marciniak
Osiedle będzie strzeżone i monitorowane. Przy głównym wejściu na teren osiedla znajdować się będzie recepcja.
Inwestorem osiedla jest firma Catalina, dotąd znana głównie z inwestycji na Mokotowie, m.in. apartamentowca na ul. Przy Bernardyńskiej Wodzie czy kompleksu trzech bloków przy Wyścigach. Firma dysponuje już pozwoleniem na budowę, zapowiada, że rozpocznie inwestycję na jesieni, a mieszkania odda do użytku dwa lata później. Na dniach ma się rozpocząć sprzedaż mieszkań. Ich ceny mają wynosić od 7,5 do 11,5 tys. zł za m kw.
Catalina podkreśla atuty osiedla, jakim są sąsiedztwo zieleni i stosunkowo dobry dojazd. Jednak zainteresowani tą inwestycją muszą wziąć pod uwagę, że tuż za południową granicą osiedla (w górnej części rysunku ogólnego osiedla; architekci narysowali w tym miejscu zieleń) ma przebiegać tzw. trasa S-8 - ruchliwa arteria łącząca autostradę z trasą AK.